October 27 2021 20:36:31
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Концепції і технології навчання (короткий огляд. Завершення)
Організаційна сторона може бути представлена рядом концепцій і технологій. Ми коротко розглянемо основні положення концепції і технології концентрованого навчання, мета якого полягає в ліквідації багатопредметності учбового дня, калейдоскопичності відчуттів і вражень при формуванні знань, роздробленості процесу пізнання і створення такого процесу навчання, коли замість шести предметів на шести уроках протягом учбового дня (і чотирнадцяти предметів протягом учбового тижня) вивчається від одного до трьох предметів. Ідея концентрованого навчання не нова, її вперше висловив Я.А. Коменський; потім цю ідею підтримували багато вчених (І.Ф. Гербарт, К.Д. Ушинський, В.В. Розанців, П.П. Блонський); її реалізували на практиці окремі педагоги (Р. Тоблер, Б.Ф. Райський, М.П. Щетінін), вона була поширена у ряді країн (США, Швеція, Німеччина і ін., в Росії ця ідея знайшла застосування у вищій школі).

У 80-і роки знов звернулися до реалізації концепції концентрованого навчання і почали розробляти на її основі відповідні технології (інтегрований учбовий день, бінарне навчання, концентроване навчання окремим предметам, концентроване вивчення циклів учбових дисциплін).

Технологія концентрованого навчання - це така організація учбового процесу, при якій увага педагогів і учнів зосереджується на вивченні одного-двох предметів за рахунок скорочення числа дисциплін, що одночасно вивчаються, концентрації вивчення учбового матеріалу на певних (достатньо тривалих - до декількох тижнів) відрізках часу, що повторюються. Залежно від одиниці укрупнення (учбовий предмет, учбовий день, учбовий тиждень) може бути декілька різновидів таких технологій (Р. Р. Ібрагимов).

Існує технологія концентрованого вивчення одного предмету. Тривалість занурення в предмет визначається при цьому особливостями змісту і логіки його засвоєння учнями, загальним числом годин, що відводиться на його вивчення. В цьому випадку загальна річна кількість годин ділиться приблизно порівну на чотири частини. Далі по 4-6 уроків в день вивчається тільки цей предмет протягом часу, що відводиться учбовим планом на вивчення цієї частини. Виходить, що протягом навчального року відбувається чотири занурення в один предмет.
Інший різновид технології припускає укрупнення другої організаційної одиниці - учбового дня. Кількість учбових предметів протягом тижня не міняється і відповідає учбовому плану, але їх вивчення концентрується в часі: протягом учбового дня вивчається два-три предмети.

Третій різновид припускає укрупнення учбового тижня. Кількість предметів, запланованих на рік, не міняється і відповідає учбовому плану, але міняється структура учбового тижня: протягом учбового тижня вивчається не більше двох-трьох дисциплін.

Багатьма вченими указується безперечні переваги технології концентрованого навчання:

- усунення багатопредметності і розкиданості розкладу знімає нервову напругу учнів і вчителів, сприятливо позначається на фізичному стані і здоров'ї дітей;

- укрупнення організаційних форм процесу навчання сприяє цілісності (принаймні, знімає роздробленість) в розвитку мотиваційної сфери (немає постійної зміни мотивів навчання), інтелектуальної (концентрується увага на відносно завершеному блоці учбового матеріалу, успішно формуються способи розумових дій, плідно розвиваються пізнавальні і учбові вміння, системно і грунтовно засвоюються знання) і інших сфер;

- концентрація навчання дає значну економію учбового часу.

Закінчуючи короткий огляд сучасних технологій навчання, звернемо увагу на той факт, що в цілісному процесі навчання вчителеві необхідно застосовувати відразу декілька технологій, обслуговуючих різні його сторони. Але в реальній практиці це положення не завжди реалізується. Річ у тому, що часто вчитель прагне перш за все оволодіти і застосувати в практиці яку-небудь одну технологію або окремі зовні привабливі її елементи. В цьому випадку порушується принцип цілісності: процес навчання вимагає всестороннього його забезпечення різними технологіями, самі ж технології дають педагогічний ефект тільки будучи цілісними.

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.08 сек. 2,795,341 унікальних відвідувачів