December 06 2021 11:07:15
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Наочні методи навчання (частина 2)
Метод демонстрації забезпечує об'ємне комплексне, багатоаспектне сприйняття інформації, сприяє розвитку у учнів всіх систем сприйняття, особливо чуттєвого, такого, що підвищує якість засвоєння учбового матеріалу; надбання як теоретичних, так і практичних навиків і умінь; розвиває пізнавальну активність і мотивацію до учбової і дослідницької діяльності. Народна мудрість свідчить так: “Краще один раз побачити, чим сто разів почути.”
Проте метод демонстрації необхідно уміло поєднувати із словом: акцентувати увагу на тому, що вивчається, на головному, охарактеризувати властивість об'єкту, показати його різні сторони; роз'яснити мету демонстрації, виділити об'єкти спостереження, а можливо, використовувати деякий роздавальний матеріал, передуючий або супутній основній демонстрації, зробивши відповідний коментар.
Ефективність методу досягається:
1. Залученням пояснень учнів до розкриття змісту демонстрованого, здійсненням ними порівняльного аналізу, формулювання висновків, пропозицій, виклад своїй позиції, свого відношення до побаченого, до пошуку “прихованого”, “нового” змісту у фактах, що вивчаються, явищах, процесах, предметах.
2. Правильним відбором, тобто узгодженням демонстрованого матеріалу з вмістом уроку, його об'ємом, кількістю демонстрованих одиниць, місцем і часом в структурі уроку матеріалу, що вивчається, умовою демонстрації; навченням учнів пошуку і відбору необхідної наочності в процесі самостійної домашньої роботи.
3. Відповідністю демонстрованого матеріалу психологічній готовності учнів до його засвоєння, врахуванням вікових і інших особливостей.
Серед наочних методів навчання все частіше починають виділяти «відеометод». З інтенсивним розвитком відеотехнічної апаратури він виділяється з демонстраційного методу в самостійний. У основі його знаходяться екранні джерела інформації . Використання відеоматеріалів та презентацій допомагає за дуже короткий час в стислому, концентрованому вигляді подавати велику кількість інформації, професійно підготовленої для сприйняття, допомагає заглянути в суть явищ і процесів, недоступних людському оку (ультразвукове зображення, спектральний аналіз, вплив радіоактивних елементів на протікання біологічних, хімічних і біохімічних процесів, протікання швидких і повільних процесів і так далі).
Відеометод — одне з могутніх джерел впливу на свідомість і підсвідомість людини. Він може використовуватися на всіх етапах навчання як багатофункціональний метод.
Максимально активізуючи чуттєве сприйняття, відеометод забезпечує легше і міцніше засвоєння знань в їх образно-понятійній цілісності і емоціональній забарвленості, істотно впливає на формування світогляду, стимулює розвиток абстрактно-логічного мислення, скорочує час на навчання.
Використання методу відеонаочності створює сприятливі умови для підвищення ефективності всього учбового процесу.
Наочні методи навчання (частина 1)
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.09 сек. 2,809,447 унікальних відвідувачів