December 06 2021 11:14:26
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Наочні методи навчання (частина 1)

Дослідження психологів, психолінгвістів, педагогів, фахівців з реклами відзначають високий ступінь сприйняття і осмислення інформації при одноразовому включенні всіх систем сприйняття: зоровою, слуховою, кынестетичною, тобто при розширенні системи сприйняття. Індивідуальні системи сприйняття у людей розвинені не рівномірно: переважає розвиток однієї або двох систем. Це пов'язано з історичним життєвим досвідом, особливостями географічного середовища, анатомо-фізіологічним розвитком організму, особливостями навчання і виховання. Для педагога важливо знати, що в значній мірі розвиток тієї або іншої системи виявляється в зовнішньому вигляді людини. За даними канадських досліджень виявлено: — люди з розвиненою візуальною системою — переважно худі, високі; - люди з розвиненою слуховою системою — більші і м'язисті; - люди з розвиненою кынестетичною системою — розслабленіші, за зовнішнім виглядом більшого нагадують грушу. У навчанні і розвитку людини педагогові дуже важливо навчитися підключати всі системи для сприйняття інформації. Слухання в школі тільки пояснення вчителя (слухай, що я тобі говорю!) приводить до концентрації сприйняття в одній системі, що взагалі звужує сприйняття інформації. Це з віком переростає в звичку, блокує розвиток інших систем, задатків, здібностей і схильностей людини, приводить до виникнення галюцинацій в тій системі, яка найменш контролюється і розвивається. Навіть використовуючи нескладний тест “Визначення репрезентативності системи” вчитель може діагностувати учнів класу, що надалі допоможе йому, враховуючи індивідуальні особливості дітей, підбирати відповідні методи навчання: словесні, наочні (ілюстрація, демонстрація), практичні і ін. Деякі вчені-педагоги (Н.В. Наумчик, В.В. Давидов) поняття «Наочні методи» не розділяють. Свою точку зору вони мотивують тим, що змістовна характеристика цих методів традиційно зводиться до «візуальності». Наочність же передбачає, по В.Н. Наумчику, окрім візуальності — розкриття внутрішньої суті педагогічного процесу. У викладі даної теми ми залишаємося на традиційному трактуванні. Метод ілюстрації забезпечує учням показ ілюстрованих матеріалів, посібників: картин, плакатів, схем, креслень, графіків, діаграм, портретів, карт, макетів, атласів, зображення інформації на учбовій дошці і ін. Метод демонстрації полягає: у показі дії реальних приладів або їх моделей, різних механізмів, технічних установок, в постановці дослідів і проведенні експериментів, в демонстрації процесів (різного походження), особливостей конструкцій, властивостей матеріалів, колекцій (мінералів, художніх виробів, картин, зразків матеріалів і так далі). Метод демонстрації забезпечує сприйняття, як зовнішніх форм (характеристик), так і внутрішнього змісту не тільки в статиці, але і динаміці їх протікання, що дуже важливе для розуміння учнями глибинної суті, законів, закономірностей і принципів їх дії і існування, умов, що їх породжують. Ефективність методу досягається при активній участі в його демонстрації учнів, одержуючих можливість безпосередньо “заміряти результати”, змінювати хід процесів, задавати параметри роботи механізмів, фіксувати і досліджувати властивості матеріалів, структур предметів і так далі Очевидно, різновидом методу демонстрації слід розглядати екскурсії. Екскурсія може бути використана як метод ознайомлення з новим матеріалом, поглибленим його вивченням або для закріплення вивченого. Екскурсія як метод демонстрації забезпечує вивчення предметів, процесів, технологій тих, що існують в реальній дійсності (завод, фабрика, метеостанція, конструкторське бюро, випробувальні стенди, лабораторії і тому подібне), вивчення рослинного або тваринного світу (ліс, поле, ферма, зоопарк, тераріум, акваріум, дельфінарій і тому подібне).

Вам приходится работать с иностранцами и есть необходимость переводить тексты различной сложности? Вам всегда поможет бюро переводов киев специалисты которого быстро, правильно и недорого осуществлят перевод необходимой вам информации

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.08 сек. 2,809,451 унікальних відвідувачів