June 18 2021 05:50:55
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Тема уроку: Що таке правила та як вони виникають. Які правила існують у суспільстві. У чому призначення правил

Мета уроку: навчити учнів пояснювати  що таке правила, розповідати як і чому у суспільстві виникають правила, наводити приклади різноманітних правил та сфер суспільного життя, де вони діють.висловлюти власне ставлення до правил співжиття людей та їх дотримання

Виховувати повагу до загально прийнтяих у суспільстві правил;

Формувати розуміння необхідност дотримання правил.

Обладнання: підручник, крейда,  ручка

Структура уроку

  1. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  2. Вивчення нового матеріалу
  3. Узагальнення й систематизація навчальних знань і вмінь учнів
  4. Домашнє завдання
  5. Підсумки уроку

Хід уроку.

 

  1. 1.     Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  2. 2.     Вивчення нового матеріалу

Пригадайте, як жили первісні люди. Чи могла первісна людина існувати самостійно? Як називалися перші колективи первісних людей?

З перших днів існування на Землі люди навчилися перемагати природні негаразди, будувати перші оселі, здобувати їжу. Минали роки й століття, змінювалися історичні епохи. Печеру, вогнище та палицю замінили електрика, комп'ютери й хмарочоси. На місці невеликих людських колективів людського стада, племені — утворилися великі держави. Однак і в малому, і у великому колективах завжди існувала та й нині існує проблема співіснування людей, залагоджування стосунків між ними.

Обговоріть, що, на вашу думку, об'єднує ситуації на цих фотографіях. Що допомагає тим, хто зображений на фотографіях, успішно досягати своєї мети, уникати серйозних конфліктів? Коли гравці виходять на поле, вони добре знають, як мають діяти, знають, що робити заборонено, а що можна використати в грі. Саме завдяки цьому всі, хто грає на полі, добре розуміють один одного. За порушення встановлених правил передбачені певні покарання спортсменів — «жовта» чи «червона» картки у футболі, видалення з поля в хокеї, штрафні удари в баскетболі тощо.

Назвіть відомі вам правила ігор (футболу, баскетболу, шашок, шахів тощо).

Так само добре розуміють один одного водії на вулицях наших міст і сіл. Вони розмовляють між собою мовою світлових сигналів, «читають» дорогу за допомогою знаків і дорожньої розмітки, знають, хто має проїхати перехрестя першим, а хто зачекати. І все завдяки маленькій книжці — Правилам дорожнього руху, яку повинен знати кожен: і водій, і пішохід.

Пригадайте, які правила руху для пішоходів, пасажирів і велосипедистів вам відомі.

Уже в первісному суспільстві виникали певні правила поведінки. Коли плем'я збиралося на полювання, воно влаштовувало навколо зображення звіра традиційний ритуал. Це було правило, без якого на лови не йшли. Уважалося, що без дотримання цього полювання буде невдалим. Згодом виникли держави, у яких формувалися закони правила життя суспільства.

Пригадайте відомі вам закони й правові акти різних держав, які ви вивчали на уроках історії.

Правила супроводжують нас на кожному кроці життя. Зайшовши в автобус чи трамвай, вагон потягу чи метро, ви бачите правила користування цими видами транспорту. У школі учні зобов'язані дотримуватися правил поведінки. Щоб запобігти пожежі, маємо дотримуватися правил протипожежної безпеки, а щоб уникнути проблем під час купання правил поведінки на воді. У кожному магазині ми можемо ознайомитися з правилами обслуговування покупців.

Так само, улаштувавшись у майбутньому на роботу, ви діятимете відповідно до правил внутрішнього трудового розпорядку, якими визначається час початку та закінчення роботи, перерва, і трудові обов'язки тощо.

Без спортивних правил неможливий жоден вид спорту, жодне спортивне змагання. Навіть ігри, якими ви бавилися в дитячому садку, оздоровчому таборі чи молодших класах школи, завжди мають певні правила.

Правилами користуються прибічники релігії, певними правилами керуються й звичайні люди, коли визначають свою поведінку, — вітають один одного з днем народження чи Новим роком, роблять подарунки тощо.

Визначте, що таке «правила».

Правила — це норми суспільного життя, які визначають дії людей, організацій, колективів у певних життєвих ситуаціях.

Правознавці називають правила соціальними нормами, адже суспільство латинською мовою означає «соціум».

Правила бувають дуже різні. Спробуємо їх класифікувати за певними ознаками. Насамперед правила можна поділити відповідно до того, хто їх запровадив, затвердив.

Є правила, які затверджує та запроваджує держава або різні її органи — Верховна Рада, Уряд, міністерства, інші державні органи. Такими є закони, з якими ми будемо ознайомлюватися при вивченні правознавства. Держава встановлює Правила дорожнього руху, навіть правила офіційних спортивних змагань затверджує спеціальний орган влади — Міністерство в справах сім'ї, молоді та спорту спільно з відповідною спортивною федерацією.

Деякі правила створені різними церквами. На уроках всесвітньої історії та зарубіжної літератури ви дізналися про священні книги християн Біблію та Євангеліє, мусульман — Коран, іудеїв Тору тощо. У них містяться правила відправлення релігійних обрядів, повсякденної поведінки віруючих.

Існують правила, які формуються в житті людей самостійно. Вони не є результатом свідомої діяльності тієї чи іншої особи, а виробляються внаслідок багаторазового повторення. Саме так виникли традиції та звичаї, значною мірою таким є і шлях утвердження норм моралі, які становлять певні моральні правила. Моральними називають правила, які визначають розуміння добра й зла, співвідношення порядності та безчестя.

Порівняйте правила, які сформовані різними шляхами. Які з них мають найбільшу силу? Як може бути покараний порушник різних правил?

Правила розрізняють і за їхнім змістом. Вимоги до технічного стану автомобіля, вимоги до новобудов, вимоги щодо кількості та технічних характеристик протипожежного обладнання визначаються технічними правилами. Уже йшлося про спортивні правила тощо.

Ми вже знаємо, що правила формуються по-різному. І не дивно, що іноді між різними правилами можуть виникати певні протиріччя.

Спробуйте навести приклади, коли різні види правил не збігаються або ж навіть суперечать одне одному.

У своєму житті більшість людей найчастіше мають справу з двома видами норм: установленими державою — правом і такими, що сформувалися в процесі багаторічного розвитку суспільства, — мораллю. У них є чимало спільного, але й багато відмінного.

Мораль і право тісно взаємодіють між собою. Правові норми школи запроваджують на основі норм моралі, що виникли раніше У сиву давнину утвердилася моральна норма, яка диктує повагу до літніх людей. Діє вона й нині і, крім того, покладена в основу Законів України «Про пенсійне забезпечення», «Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку". Моральні норми, закладені в Христових заповідях «Не вбий!», «Не вкради!», підкріплені сучасними нормами законодавства, зокрема Кримінального кодексу. Їх порушення спричиняє як моральний осуд, так і конкретну, досить жорстку юридичну відповідальність. У більшості випадків на правопорушника чекають не тільки юридична відповідальність, а й моральний осуд.

Яке ж значення мають правила в житті людини, у житті суспільства? Для цього уявімо, що всі правила раптово зникли.

Обговоріть цю уявну ситуацію. Складіть розповідь про те, що сталося у світі, якби зникли правила.

Суспільство не може існувати без правил, вони супроводжують його від виникнення до сучасності. Нині правила створює держава та її органи. Деякі з них установлює церква, інші — різноманітні організації, які існують у суспільстві, — партії, клуби, асоціації тощо. Є правила, що виникають самостійно, у процесі людського буття. Саме вони регулюють взаємини між людьми, допомагають попереджати та вирішувати конфлікти.

Запам'ятайте: правила, мораль, соціальні норми.

  1. 1.     Узагальнення й систематизація навчальних знань і вмінь учнів

Робота над розвязуванням задач.

  1. 2.     Домашнє завдання

Опрацюйте текст параграфа.

. Запропонуйте правила, яких потрібно дотримуватися на уроках. Порівняйте свій проект із правилами для учнів, які встановлено офіційно.

Висловіть думку щодо наслідків, до яких може призвести порушення різних правил 

  1. 3.     Підсумки уроку 
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.07 сек. 2,762,718 унікальних відвідувачів