September 25 2017 09:17:44
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плюси домашнього осв...
· Конспект уроку на те...
· Календарне плануванн...
· Компетентістні компе...
· Декілька слів про не...
Лічильники
Українська школа зміниться у два етапи
Статті на допомогу вчителю та батькам

Остаточних змін варто чекати 2018 року


Нинішні події, котрі стосуються шкільного навчання, сміливо можна назвати революційними. Адже зміниться дійсно багато чого.


За словами заступника директора департаменту освіти ЧОДА Надії Періус, зміни у системі освіти відбуватимуться у три фази: перша розпочнеться 2016 року та триватиме до 2018 року і стосується суто початкової школи – 1-4 класи. Адже якщо брати концепцію нової української школи, вона фактично запрацює з 2018 року. Але аби не залишати осторонь діток, котрі уже навчаються у початковій школі, запускають першу фазу, аби уже полегшити вхід дитини у навчальний процес. З 2018 року, коли початкові класи повністю навчатимуться за новою програмою, розпочнеться друга фаза, котра стосується середньої школи. У ній так само повністю переглядатимуть програму, будуть колегіальні засідання практиків, громадськості, які обговорюватимуть зміни.


Перша фаза включає у себе два цикли: перший – 1-2 класи, другий – 3-4. 1 і 2 класи включають у себе навчання в ігровій формі. Тобто дитина-дошкільник, обираючи для себе нову соціальну позицію – позицію учня – не може відразу перейти до неї. З нового навчального року цей перехід буде плавним. Тобто гра залишається, але поступово вона поєднується з навчальною діяльністю, аби у 3 класі перейти цілком до навчальної діяльності.


- Якщо говорити про ті  зміни, які нині є, то вони дійсно суттєві, адже фактично по кожному предмету відбулося спрощення у програмі, - зазначає Н. Періус. – Основне, що змінилося – вчителеві надали самостійності. Зараз він самостійно визначатиме кількість годин, потрібних йому для вивчення певної теми. Тобто якщо раніше було чітко прописано, скільки годин потрібно витратити на вивчення певної теми, то нині вчитель може коригувати час відповідно до індивідуальних особливостей дітей, адже є класи, де діти швидше сприймають матеріал, або навпаки, повільніше. Чудові зміни щодо оцінювання. У нас за кожне виправлення знімали по півбала. Зараз цього не буде, виправлення ж, навпаки, є кращою аналітичною діяльністю мозку, адже дитина самотужки знайшла помилку і виправила. Це краще ніж, аби вона проігнорувала цей фактор.


Змінюється не лише школа, але і вчитель


І старша генерація вчителів, і молодша до змін ставиться позитивно. Питання в тому, чи захочуть вони самі змінюватися.


- Ми змінюємо концепцію, підхід до навчання у початковій школі, - каже Н. Періус. – Адже бажання учня у 3-4 класі вчитися поступово зникає. І завдання вчителя полягає в тому, щоб не дати знання, а навчити дитину вчитися. Змінюючи школу, чи зміниться сучасний вчитель? Вчителі давно розуміють, що це потрібно. Для того, би це було ефективно, я думаю, що вчителі зрадіють цим змінам, адже вони полегшать життя і дітей, і вчителів.


З нового навчального року навчання супроводжуватимуться іграми. Але нині є проблема із матеріально-технічною базою.


- Так, є проблеми у школах з матеріально-технічною базою. Потрібно не лише передбачати на це кошти і шукати їх, - зазначає Н. Періус. – Достатньо грамотно організувати навчальний процес. Ігрова діяльність – це дидактична гра, де використовують підручні матеріали – олівці, ручки, книжечки, яблука, гумки – тут повинна проявитися творчість вчителя. З ними можна проводити будь-які операції.  Так, це копітка робота, потрібно на це виділити час, однак цим можна зайнятися на уроках трудового навчання, залучивши дітей. Це буде і дітям приємно, і корисно у роботі. Це не обов`язково мають бути коштовні магнітні наліпки чи щось інше. Якщо ми будемо завжди відштовхуватися від матеріального забезпечення, то користі не буде. Ми всі прагнемо сучасності, але суть не у телевізорах чи проекторах у класах. Головне – особистість вчителя, який постане перед дитиною у першому класі. Він повинен бути актором, інтелігентом, патріотом. Дитина повинна полюбити вчителя, а потім навчання.


Яна МАРІЯНЧУК


Джерело: https://pogliad.ua/news/education/ukrayinska-shkola-zminitsya-u-dva-etapi-310214

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 2

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.02 сек. 2,152,077 унікальних відвідувачів