December 10 2018 06:05:46
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Невеселі роздуми на ...
· Ранние развитие ребе...
· Здійснити перший кро...
· Цифровая графика - м...
· Бізнес-тренінги та п...
Лічильники
Нова шкільна програма: до чого потрібно готуватися дітям і батькам
новини освіти

Міносвіти спростило шкільну програму для молодших класів. Експерт з реформи освіти РПР Володимир Бахрушин підкреслив в ефірі «ГС», що міністерство намагається виправити недоліки навчання в рамках чинного законодавства. Основна реформа освітянської галузі ще попереду.

 

Міністерство освіти і науки схвалило зміни в навчальні програми для 1-4 класів загальноосвітніх шкіл. Відповідне рішення прийнято на колегії міністерства.


Зміни передбачають скорочення деяких предметів, зменшення навантаження для дітей і зміну акцентів при навчанні.


Про те, що змінюється в шкільній програмі і чому, в ефірі радіостанції Голос Столиці прокоментував головний експерт з реформи освіти «Реанімаційних пакету реформ» Володимир Бахрушин.


Чи не призведе освітня реформа просто до падіння освіти?

- По-перше, і вчора про це Лілія Михайлівна (Гриневич, - ред.) Говорила досить докладно, реформи змісту освіти, які є, відбуваються в рамках чинних стандартів. Тобто, ті реформи, про які сьогодні говорять, це ще не старт всіх реформ, які планує міністерство. Але тим не менш, вони йдуть в тому ж напрямку. І головне, в чому я бачу сенс усього цього, це те, що регламентується результат навчання, і знімаються вимоги до процесів отримання результатів. Зокрема, одна з реформ - це те, що не буде розписано, скільки годин на яку тему треба витратити. Тобто, вчитель буде сам дивитися на те, як просувається процес навчання з конкретним класом, і буде планувати роботу з цим класом.


Якщо знімається обмеження щодо годин вивчення тієї чи іншої теми, тоді чи не вийде, що вчитель буде орієнтуватися саме тих, хто відстає? Чи не вийде так, що через них весь клас буде стояти на місці?


- Але ж вчителя теж хтось буде оцінювати. Тут питання в тому, як будуть сформовані показники, за якими оцінюватимуть вчителя. Тому що є ризик того, що якщо він буде орієнтуватися тільки на тих, хто відстає, то в цілому результати його роботи виявляться не дуже задовільними. І я не думаю, що буде масовий підхід, що вчитель повинен буде прагнути орієнтуватися на відстаючих. У той же час учитель не може орієнтуватися тільки на сильних учнів, тому що тоді, навпаки, сильні будуть просуватися вперед, а всі інші будуть стояти на місці. Тобто, знову ж таки, з конкретним класом вчитель повинен буде шукати якісь оптимальні підходи, щоби все розвивалися. Але знову ж таки, наскільки я пам'ятаю, свій процес навчання, хороший учитель може цього досягти.


Зняття тимчасового обмеження на вивчення тієї чи іншої теми може бути підготовкою до введення 12-річного навчання?


- Не думаю, що ці речі якось взаємопов'язані. Це, скоріше, відхід від того, що вчитель змушений був переходити до нової теми, коли клас ще не освоїв попередню тему. І друге, вчитель може комбінувати і паралельно на декількох уроках розглядати кілька тем в комплексі. І це часто буває більш ефективно і з точки зору того, щоби діти розуміли, про що йде мова, і щоби їм цікаво було. І щоби був результат.


Зняття кількісного показника за швидкістю читання - це позитивний фактор?


- Я вам можу навести приклад своєї сусідки. При вступі до першого класу від неї вимагали норматив по швидкості читання і від всіх інших теж, досить високий норматив, до кінця року в класі практично ніхто читати не міг. Тому що це просто не було передбачено програмою першого класу. Я думаю, що сам по собі цей норматив не має сенсу ще й тому, що все-таки важливим є те, щоб діти розуміли, що вони читають, а не забезпечували швидкість читання.


Пропоновані зміни, на вашу думку, є системними?


- Ні, системні зміни все-таки будуть в законі про освіту. І на його основі далі відіб'ються в нових стандартах. А ті зміни, які відбуваються зараз, це ті недоліки, які можна намагатися виправляти в рамках чинного закону і в рамках чинних стандартів.


Про те, чи потрібні зміни системи освіти і які, в ефірі «ГС» своєю думкою поділилися слухачі радіостанції.


В'ячеслав: Можна залишити все як є. Але тільки, щоб дітям скасували домашні завдання. Вони приходять додому і ще там до ночі сидять, щось пишуть, відпочивати їм просто ніколи. Треба якось так зробити, щоб вони все робили в школі, а вдома почитати щось, вивчити якийсь вірш. А для міністерства я б порадив просто прибрати ці фонди. Ось з чого треба починати реформу в школах.


Андрій: Я за професією художник, і до того ж викладач. Я вважаю, що ця реформа дуже потрібна. У Європі діти не отримують оцінок в перших класах, діти навчаються в ігровій формі, й у них немає непотрібних предметів. Ми боролися за цю реформу дуже довго, і слава Богу, що з приходом нового міністра це все якось рухається в бік реформування моделі освіти.


Олександр: Те, як діти, мені довелося з онукою зіткнутися, вчаться в першому класі, це взагалі знущання над дітьми. Щоб в першому класі рахувати, віднімати, додавати до 100, не знаю, навіщо так навантажувати дітей. Ми, люди похилого віку вже, вчили нас нормально всьому і раніше. І ми не дурнями виросли. Маю вищу освіту, я не можу вирішувати завдання за четвертий клас у дитини.


Вадим: Хочу поділитися думкою, як батько дитини, яка закінчила початкову школу. Та програма, яка існувала, на даний момент існує, вона жахлива. Вона не збалансована, не враховує особливості дитячої психології і психіки відповідно. Діти були перевантажені. І найголовніше, що в дітей відбили охоту вчитися далі. Це найстрашніше. Причому, бідні були не тільки діти і їхні батьки, а й вчителі. Тому що не було і немає, фактично, достатньої кількості підручників, програма не збалансована, і вони скаржаться. Міняти програму, особливо для початкових класів, потрібно, це 100%.


Сергій: Насправді була прекрасна система за СРСР, за якою дитина встигла все вивчити і до вищих навчальних поступали, тобто, достатній був рівень освіти. А з обіду дитина приходила і гуляла. Тепер діти сидять до ночі, вчать уроки, світу білого не бачать. Більш того, ввели по дві, по три іноземні мови з першого класу. Система освіти перетворилася взагалі в збір грошей на школу, в фонд школи. Замість навчання в простий бізнес. Збираємо гроші і формально проводимо якісь заняття. Весь день так, дитина не має взагалі вільного часу. Може, ці реформи і будуть спрямовані на краще, але мені здається, міняти потрібно все кардинально.


Джерело: http://newsradio.com.ua/2016_08_05/Nova-shk-lna-programa-do-chogo-potr-bno-gotuvatisja-d-tjam-batkam-6632/

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.03 сек. 2,390,642 унікальних відвідувачів