April 03 2020 18:58:19
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Конспект уроку з української літератури. Тема:Аналіз поведінки героїв повісті «Тореадори з Васюківки», їхніх вчинків. Характеристика улюбленого героя
конспекти уроків

 

Тема. Аналіз поведінки героїв повісті «Тореадори з Васюківки», їхніх вчинків. Характеристика улюбленого героя.

 

Мета: розкрити особливості поведінки героїв повісті, пригодницький характер твору, формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку;

розвивати навички виразного читання, коментування, зв’язного мовлення;

виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.

 

Клас: 6

 

Обладнання: ілюстрації, картки «Продовжити речення», «Рефлексія», фрагменти фільма «Тореадори з Васюківки», тексти повісті, «Дерево рішень».

 

Тип уроку: урок формування знань, умінь, навичок.

 

Інтеграція: світова література.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».
  • Жанр твору «Тореадори з Васюківки» - це…
  • Повість – це …
  • Пригодницький твір – це …
  • Назву повісті можна пояснити так…

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

 

1. Перегляд фрагмента кінострічки «Тореадори з Васюківки».

2.Бесіда.

- Хто ці хлопці, які щодуху тікають від діда?

- Яка ж тема нашого уроку?

3. Слово вчителя.

Про мету і завдання уроку.

¨      Чого ви очікуєте від уроку?

 

4. Епіграф:                                                                                У мене в житті завжди казка існує,

                                                                                                    Дитинство фантазії всюди пряде,

                                                                                                    Воно всім захопливі мрії дарує,

                                                                                                    Не йди ти від мене, моє золоте.

                                                                                                                                       Богдан Юр’єв

-         Помандруймо ж світом дитинства та пригод з героями.

 

ІV. Сприйняття й осмислення нового матеріалу.

 

  1. Слово вчителя.

До нас у гості завітав  наш земляк Всеволод Нестайко. Можливо, він розкаже нам, як з’явились герої Ява і Павлуша.

 

  1. Рольова гра.  

Учень у ролі В.Нестайка.

Я у 1950-ті роки вирушав із друзями-письменниками на полювання. Це було в плавнях на Удаї. Там багато комишів, озера. По них я плавав човном із одним веслом. Полювали ми в селі Скоринці. Якось уночі до нашого вогнища прибився підліток. Самостійний, меткий. Звали його – Ява Рень. І був у нього дід Варава, іменем якого назвали тамтешнє озеро – Реньове. Звідти й пішов головний герой «Тореадорів».

Остаточно ж сюжет книги про малих тореадорів виник так: «Василь Євдокименко – художник, який оформлював мої книжки, одного разу розповів мені про школярів, які заблукали в кукурудзі й змогли вийти тільки, як у селі на стовпі забалакало радіо. Тоді я написав оповідання «Пригоди в кукурудзі», де вперше з’явилися Ява й Павлуша, герої всієї трилогії «Тореадори з Васюківки».

Приємно, що з’явилось кілька видань моєї книги.

 

А ви всі прочитали повість? Які вони, герої твору?

 

v     Робота у зошитах

Коли і за яких обставин виник задум про написання книги(1-2реч.)?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

v     Презентація ілюстрацій.

v     Робота з текстом.

Читання описів зовнішності героїв.

Протягом уроку у зошити записати риси Яви і Павлуші.

 

3. Перегляд фрагмента кінострічки «Тореадори з Васюківки»(«Ми – фантазери»).

4. Мозковий штурм.

- Чи справді хлопці є такими фантазерами, якими себе вважають?                        Робота з текстом

- Чи здійснюються їхні задуми? Чому?                                                                             Виразне читання епізодів.

5. Інтерактивна вправа «Дерево рішень».

- Що ж потрібно героям зробити, щоб у подальшому досягати мети?

Запишіть на аркушах поради і прикріпіть до дерева.

- Чи добиваєтесь ви поставленої мети?(Будьте активними і цілеспрямованими)

6. Захист робіт групами ілюстраторів.

- Який епізод змальований?

- Про які риси свідчить?

7. Слово вчителя.

А ось, і самі шибеники.

8. Інсценізація уривка «У кукурудзі».

- Яка риса проявляється? (Вірність у дружбі, взаємопідтримка)

9. Фізкультхвилинка.

 Навколо дерев весело підемо.

 Різні листочки дружно підберемо.

 Відразу вгору піднімемо,

 А потім їх підкинемо,

 Нехай собі летять,

Про дружбу шелестять.

            Будьте дружними!

10.  Захист робіт групи фольклористів.

Читання прислів’їв, що характеризують героїв.                                       Теорія літератури: прислів’я

Проведіть паралель з текстом.                                                                   Прислів'я — стійкий вислів, що має повчальний характер.

Довідка:

За сто робіт береться, а ні одна не вдається.

Будь сміливий не язиком, а ділом.

Добре там живеться, де дружба ведеться.

Великі діла з малих починаються.

Щоб досягти великого, починай з малого.

Яка справа, така й слава.

11.  Виступ групи літературознавців.                                                          Робота в зошитах

Художні засоби, що використані для характеристики персонажів.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Метод «Акваріум».

- Які ж наші герої?

 Групі, що працює, для виконання завдання необхідно:                                     -Я вважаю…

•    обговорити  в групі, використовуючи метод дискусії;                                  - Тому що…

•    дійти спільного рішення.                                                                                  - Отже…

На цю роботу групі дається 3-5 хв. Усі інші учні класу мають тільки слухати, не втручаючись у хід обговорення. Після закінчення часу група займає свої місця. До класу запитання:

•    Чи погоджуєтесь ви з думкою групи?

•    Чи була ця думка достатньо аргументована, доведена?

•    Який з аргументів ви вважаєте найбільш переконливим?

  1. Інтеграція.

Кого із героїв світової літератури Ява і Павлуша нагадують?

  1. Читання за ролями уривка роману Марка Твена « Пригоди Тома Сойєра».

Якусь мить стара стояла видимо спантеличена, а тоді промовила  - не надто сердито, проте досить голосно, щоб її почули меблі в кімнаті:

- Ну стривай, попадешся ти мені в руки!..

Зроду не бачила такого поганця!

Раптом позад неї щось шурхнуло, і вона обернулася - саме вчасно, щоб схопити за полу куртки невеликого хлопчиська й не дати йому втекти.

- А, ось ти де! Ти що там робив?

- Нічого.

- Нічого? А ти поглянь на свої руки. І на свій рот.  Це що таке?

- Не знаю, тітонько.

- Зате я знаю. Це варення - ось що це таке. Сто разів тобі казала: не чіпай варення, бо шкуру злуплю! Ану дай мені оту лозину!.. І Лозина зависла в повітрі. Здавалося, порятунку немає.

- Ой тітонько! Мерщій оберніться!

Тітка Поллі з хвилину стояла розгублена, потім тихенько засміялася:

-         Ну й розбишака ж, хай йому абищо! Невже я так-таки нічого не навчуся? Це ж уже вкотре він отак мене дурить. Мабуть, і справді старі дурні найдурніші.

Можливо в таких випадках краще замовити эвакуатор

 

VІ. Підсумки уроку.

  1. Виступи учнів «Мій улюблений герой».
  2. Рефлексія.

1.Чого я навчився(-лась) на уроці?..............................................................................

………………………………………………………………………………….

2.Що було цікавим і чому?...............................................................................

………………………………………………………………………………….

3.Яких успіхів і яким способом досяг(-ла)?............................................................

………………………………………………………………………………….

4.Які труднощі траплялися і як я їх подолав(-ла)?................................................

………………………………………………………………………………….

5.Мої побажання собі…………………………………………………………

………………………………………………………………………………….

6.Самооцінка моєї роботи (бал)…………………………………………….

 

VІІ. Оцінювання.

VІІІ. Домашнє завдання.

***«Чи хочеться бути схожим на Яву і Павлушу?»

або

       скласти порівняльну характеристику героїв.

 

 

 

 

  • Жанр твору «Тореадори з Васюківки» - це…

 

 

  • Повість – це …

 

 

  • Пригодницький твір – це …

 

 

  • Назву повісті можна пояснити так…

 

 

 

У мене в житті завжди казка існує,

                                                                                                    Дитинство фантазії всюди пряде,

                                                                                                    Воно всім захопливі мрії дарує,

                                                                                                    Не йди ти від мене, моє золоте.

                                                                                                                                  Богдан Юр’єв

 

 

Вчитель: Панасюк Т. М. Бердичів

Бердичівська спеціалізована загальноосвітня школа з поглибленим вивченням інформатики І – ІІ ступенів № 17 міста Бердичева Житомирської області

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.09 сек. 2,594,946 унікальних відвідувачів