April 03 2020 19:44:03
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Урок на тему «ВИДИ ОБСТАВИН. ПОРІВНЯЛЬНИЙ ЗВОРОТ»
конспекти уроків

Конспект уроку на тему: «ВИДИ ОБСТАВИН. ПОРІВНЯЛЬНИЙ ЗВОРОТ»

Вчитель: Панасюк Т. М. Бердичів

Бердичівська спеціалізована загальноосвітня школа з поглибленим

Мета: поглибити знання учнів про види обставин за значенням, про порівняльний зворот та типи його вираження; розвивати вміння й навички визначати види обставин, розрізняти речення з порівняльним зворотом, що відокремлюється, та речення, які містять складені іменні присудки, в складі яких є порівняльні частки як, мов, наче, ніби, пунктуаційні та орфографічні навички, зв’язне мовлення; виховувати любов до рідної землі.

Тип уроку: застосування знань і формування умінь і навичок. Обладнання: підручник, роздатковий матеріал.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчання. Організаційний момент.  

 

1. Слово вчителя. Добрий день! Чи справді сьогодні добрий день? Розкажіть, яким для вас є цей день. Запис на дошці (зразок): День гарний, як …, тому що… Пофантазуйте, як для вас пройде цей день? Дайте відповідь одним словом.( Швидко, в праці, безтурботно, пролетить стрілою, весело). - Які синтаксичні конструкції, члени речення використали?(Порівняльні звороти, обставини).

 

2. Робота учня біля дошки над епіграфом (одночасно з роботою класу). Ти даєш мені сонце погоже, І повітря даєш, і снагу… Не вславляти тебе я не можу Отаку, як життя, дорогу В. Ткаченко Любіть Україну, як сонце, любіть, Як вітер, і трави, і води… В. Сосюра - Розставити розділові знаки. Чим ускладнені речення? - Яким членом речення є порівняльний зворот? - Який художній засіб використаний? Для чого вживається? (Порівняння).

 

3. Самостійне визначення учнями теми і мети уроку.

 

4. Слово вчителя. Отже, ми сьогодні на практиці використовуватимемо набуті знання, вміння визначати порівняльні звороти, види обставин. Для чого це нам потрібно? (Щоб збагатити знання про мову).

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.  

1. Індивідуальна робота учнів у парах. Доповнити правила, проілюструвати правила прикладами.

№1. Обставина способу дії означає…   Наприклад: Обставина причини означає… Наприклад: №2. Обставина місця означає…    Наприклад: Обставина часу означає… Наприклад: №3. Обставина мети означає…     Наприклад: Обставина умови означає… Наприклад: 2.

Незакінчені речення.

1). Обставина – це другорядний член речення…

2). Обставини, які мають при собі залежні слова,називаються …(поширеними).

3). Є такі види обставин за значенням…

4). Порівняльний зворот характеризує ознаку чи дію, вказуючи на їхню…( подібність до чогось).

5). На письмі порівняльні звороти виділяються…(комами).

3.Перевірка індивідуальних завдань. - Про який вид обставин не згадали? (Допустові , незважаючи на що? ознака чи дія, що відбувається всупереч чомусь). ІІІ . Самостійне виконання завдань учнями.

 1. Виразне читання речень. ( Учні готували на урок ). Назвати види обставин та порівняльні звороти.

2. Робота в групах. - Зараз об’єднайтесь в групи і опрацюйте речення за планом:

1). Запис речення на дошці.

2). Розділові знаки.

3). Частини мови.

4). Члени речення.

5). Характеристика речення.

 

3. Робота з підручником (впр.178 або 169 ). №1.Ускладнити порівняльними зворотами. От стеляться розложисті зелені левади. Густа трава й дрібненька, тонісінька осока доходить до самої води. Подекуди по жовто-зеленій скатерті розкидані темно-зелені кущі верболозу, то кругленькі, то гостроверхі. Між м’якими зеленими, ніби оксамитовими берегами в’ється гадюкою Раставиця, передражнює старших. Супроводжуюче повторення- ТЕКСТ (група речень, об’єднаних за змістом і будовою) Знайдіть у тексті обставини, визначте їх види. -Учитель зачитує текст І. Нечуя - Левицького в оригіналі.

«От стеляться розложисті, як скатерть, зелені левади.  Густа, як руно, трава й дрібненька, тонісінька осока доходить до самої води. Подекуди по жовто-зеленій скатерті розкидані темно-зелені кущі верболозу, то кругленькі, наче м’ячики, то гостроверхі, неначе топольки. Між м’якими зеленими, ніби оксамитовими берегами в’ється гадюкою Раставиця, неначе передражнює старших».

8. Спостереження над мовними явищами - Чому в одному випадку порівняння відокремлюються, а в іншому - ні?

1). Україна - немов матінка.

2). Моя Україна безмежна, як море.

3). Люблю, мов сонце, українську землю.

4). Українська мова чиста як сльоза.

 

9. Слово вчителя. Ми всі працювали невтомно й невпинно, отож пропоную розважальну хвилинку. ( Див. додаток). Лексична робота: Мова - сукупність звукових знаків, що служать засобом спілкування. Слово – основна одиниця мови, що складається з морфем, виконує номінативну функцію, служить для побудови речення.

 

10. Гра «Знайди пару»

 

І ІІ Бачив - як свої вуха Б’ється - як риба об лід… -Введіть в речення.

 

11. Усне малювання. Пропонується ілюстрація з пейзажем. Використати речення з порівняннями.

 

ІV.Підсумки уроку.

Рольова гра або рефлексія

Оцінювання.

 

V. Домашнє завдання. Впр. 187 - Діалог: Російська делегація приїхала до України. Розповісти про красу рідної землі, її історію, використати порівняння і визначити види обставин.

 


Вы наконец нашли материал который так давно искали, так может следует себя немного поощрить? И что же будет лучше кофе которое готовит кофемашина для дома. Проста, удобна, компактна и при этом очнь старательная. Почти как идеальная жена.

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 2

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.02 сек. 2,594,980 унікальних відвідувачів