December 12 2018 05:05:09
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Невеселі роздуми на ...
· Ранние развитие ребе...
· Здійснити перший кро...
· Цифровая графика - м...
· Бізнес-тренінги та п...
Лічильники
Конспект уроку для 7 класу на тему: Країни басейну Середземномор'я
Мета: з'ясувати особливості розвитку країн басейну Середземного моря, розглянувши італійські міста-республіки, Папську державу, Південну Італію та Сицилію, а також боротьбу іспанців і португальців за звільнення Піренейського півострова від маврів — Реконкісту; удосконалити навички аналізу та систематизації інформацію, робити висновки на основі отриманих фактів, оцінювати діяльність історичних осіб.
Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть:
називати основні події історії країн басейну Середземного моря IX—XV ст.;
показувати на карті Папську область, найважливіші міста Італії, Іспанське королівство; пояснювати поняття: комуна, кортеси; Реконкіста, інквізиція;
наводити приклади формування європейських держав, взаємодії світської влади з папством; висловлювати судження щодо наслідків комунального руху в Італії, діяльності Ізабелли Кастильської.
Основні поняття: комуна, кортеси, інквізиція, Реконкіста.
Тип уроку: урок захисту проектів.
Обладнання: дошка, крейда, карта, презентація «Реконкіста та створення Іспанського королівства».
Структура уроку
І. Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
III. Вивчення нового матеріалу
1. Італійські міські республіки.
2. Папська область.
3. Південна Італія та Сицилія.
4. Арабська Іспанія. Реконкіста й утворення Іспанського королівства.
IV. Узагальнення й систематизація навчальних знань і вмінь учнів
V. Підсумки уроку
VI. Домашнє завдання

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
И АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
Фронтальне опитування.

1) Чому, на відміну від Англії і Франції, у Німеччині не утворилася єдина централізована держава?
2) У чому виявилося зростання незалежності імперських князів від центральної влади? Чому склалося таке становище у Священній Римській імперії?
3) Як утворився Швейцарський союз? У чому полягала його відмінність від інших держав середньовічної Європи?

Робота з картою.
Покажіть на карті:
а) територію Священної Римської імперії;
б) напрямок німецького «наступу на Схід»;
в) територію Швейцарії;
г) напрямки походів Фрідріха І Барбаросси до Італії.

Відкритий мікрофон - Чому італійська політика німецьких імператорів зазнала невдачі?
Обговорення відповідей учнів.

Слово вчителя

Прагнення німецьких імператорів підкорити Італію наштовхнулося на протидію італійських вільних міст, котрі мали багатовікову історію республіканського устрою. Зрозуміло, що жителі, котрі привикли до того, що мають значні привілеї, не захотіли миритись із імперським правління. Більш детально про особливості розвитку та самоврядування нам розкажуть представники першої групи, котрі отримали завдання підготувати проект по темі – Італійські міста республіки.

Кожній групі на захист проекту відводиться не більше 10 хвилин. Учні готують творчі проекти котрі мають свої особливості. Зокрема, творчі проекти не мають детально опрацьованої структури спільної діяльності учасників, вона розвивається, підпорядковуючись остаточному результату, прийнятій групою логіці спільної діяльності, інтересам учасників проекту. Вони заздалегідь домовляються про заплановані результати та форму їхнього подання – рукописний журнал, колективний колаж, відеофільм, вечір, свято тощо. Відповідно, дана форма роботи завжди позитивно сприймається учнями.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Італійські міста республіки.
2. Папська область.
3. Південна Італія та Сицилія.


Учні презентують свої роботи, остання презентація виконується вчителем. ЇЇ тема - Арабська Іспанія. Реконкіста й утворення Іспанського королівства.

4. Арабська Іспанія.Реконкіста й утворення Іспанського королівства.

Розповідь учителя. Супроводжується показом презентації.
У 701р., під час громадянської війни у вестготській Іспанії одна зі сторін покликала на допомогу арабів і берберів із Африки, яких згодом назвали маврами. Мавританським королівством керував генерал Тарік ібн Зіяд (назва Гібралтар походить від його імені — «Скеля Таріка»). Мусульманам вдалося підкорити Піренейський півострів за декілька років. Попри завзятий опір вестготів, через десять років незавойованими залишилися лише гірські області Астурії.

До середини VIII ст. мавританські території входили до складу халіфату Омейядів, до цього ж часу належить походження назви мавританської держави Аль-Андалус, територія якої то збільшу¬валася, то зменшувалася, залежно від успіхів Реконкісти.
У 756 р., після того, як у халіфаті до влади прийшла династія аббасидів, Абдарахман І Омейяд створив незалежний Кордовський емірат, розквіт якого припав на правління Абдарахмана III, який проголосив себе халіфом. Кордовські халіфи в 927 р. захопили Алжир, створивши справжню імперію.

На початку XI ст. після смерті диктатора Мансура Кордовський халіфат розпався на велику кількість дрібних незалежних еміратів і королівств (іспанці називали їх тайфами, або «державами-спадкоємцями»). Найважливішими з них стали Гранада, Севілья, Сарагоса та Толедо. Для захисту від нападів християн ці дрібні держави були змушені запросити правителів із Північної Африки з династії Альморавідів. У 1086 р. правитель Марокко з цієї династії, Юсуф ібн Тапіфін, переправився через Гібралтар і завдав нищівної поразки армії кастильського короля. Однак після цього він захопив владу над всіма ісламськими князівствами на півострові, крім Сарагоси, і навіть відбив у християн Валенсію. Ісламська Іспанія була приєднана до африканських володінь Аль-моравидів. У XII ст. на зміну цій династії прийшла династія Аль-мохадів, також північноафриканського походження. У 1195р. їхні війська розбили армію кастильського короля Альфонсо VIII при Алакросі, однак саме за них почався занепад ісламської Іспанії: у 1212р. мусульмани зазнали нищівної поразки при Лас Панас де Толоза. Це призвело до падіння усіх мавританських держав, окрім Гранади. Цей емірат проіснував до 1492р., коли він був захоплений військами Кастилії та Арагону.

Панування мусульман на Піренейському півострові не можна назвати завоюванням півострова в повному розумінні цього слова. Маври були дуже терпимі до християн і іудеїв, надавали автономію різним областям і зробили величезний внесок у розвиток Іспанської культури, створивши неповторний стиль в архітектурі та образотворчому мистецтві. Мусульмани сприяли розвиткові в Іспанії потужної економіки, що базувалася на розвиненій торгівлі, ремісництві і сільському господарстві, яке використовувало найпрогресивніші на той час методи. Золоті монети Кордови були найстабільнішою і найпоширенішою у світі валютою; вони активно використовувалися і в християнській Європі.


IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗНАНЬ й І ВМІНЬ УЧНІВ

Графічний диктант. Правильна відповідь «+», неправильна «-»
1) До XV ст. за формою правління міста-комуни були монархіями.
2) Гвельфами в містах-республіках середньовічної Італії називали тих, хто підтримував пап у боротьбі з німецькими імператорами.
3) Гібеллінгами у містах-республіках середньовічної Італії в XII—XIII ст. називали прихильників німецьких імператорів.
4) Європейці називали арабів вікінгами.
5) Найбільше в середні віки повстання найманих робітників чомпі відбулося у Флоренції.
6) У IX ст. Сицилія була завойована норманами.
7) Після розпаду Сіцилійського королівства Сицилія увійшла до складу Арагонського королівства.
8) Реконкіста — це боротьба за звільнення Італії та Португалії від арабів-завойовників.
Оголошуються правильні відповіді. Учні перевіряють виконання завдання в парах (взаємоперевірка). Вислухавши представників кількох пар, учитель з'ясовує, які помилки були типовими.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Опрацювати текст параграфа.
2) Виписати до зошитів визначення понять: комуна, кортеси, Реконкіста.

Автор: Сердюк В.Ю.
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.03 сек. 2,392,267 унікальних відвідувачів