April 03 2020 19:37:47
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Чи допоможе школа дитині стати розумнішою?
Усі батьки сподіваються, що школа допоможе їх дитині стати більш освітченою. Чи обгрунтовані ці сподівання? Який вид мислення розвиває у своїх учнях наша школа?

Завдання будь-якої школи –розвиток здібностей дітей, в першу чергу інтелектуальних. Питання ж стоїть в самому трактуванні поняття «розумна дитина». Адже на сьогодні усі узагальнені уявлення про розумну людину – абстракція. Це й зрозуміло, адже розумним можна бути лише в певній, конкретній галузі: математиці, людських відносинах, історії, тощо.

Проте традиційна, масово-загальна школа, в котрих навчається більшість українських дітей розвиває в основному лише виконавську частину мислення – здатність діяти лише по інструкції, правилу. В силу цього майже не розвивається творча здатність застосовувати отримані знання на практиці, нестандартно використовувати отримані знання, швидко приймати рішення в нестандартних умовах, або ж створювати нові закони.

Поряд з цим, соціально-емоційний інтелект, котрий проявляється у вмінні спілкуватись, володіти своїми емоціями і при цьому розуміти почуття інших людей, відчуття своєї значущості та відповідальності – в школі взагалі не потрібні.
Саме ці, нібито і не важливі сторони дитячого розуму школа не помічає. Хоть, починаючи в же з молодших класів стає чітко зрозумілим в якому напрямку дитина є «розумною». Для прикладу, дівчинку котра допомагає однокласникам завязувати шарфики та застібати тугі гудзики, швидше всього, не замятять як «розумну» в співпереживанні та допомозі дитину. В той же час, більішсть однокласників будуть прагнути сидіти з нею за однією партою, адже її присутність допомагає зібратись з думками.

Традиційна школа, навіть при використанні усіх наявних педагогічних резервів прекрасно розвине лише виконавські задатки.

За прикладом далеко йти не потрібно. Погляньте на наших випускників, більшість з них легко розвязує поставлене завдання при наявності певного алгоритму його виконання, адже в них розвинута внутрішня дисципліна та сформована звичка послідовного виконання всіх передбачених дій та постійного контролю результату. Проте запропонуйте їм нестандартне завдання без алгоритму розвязку – скільки його виконає? Основна причина такої ситуації в тому, що школа не привчила їх самостійно ставити перед собою завдання та шукати варіанти їх виконання.

Звідки буде прагнення сасомстійно ставити завдання та шукати варінти їх виконання якщо діти привчені отримувати знання в готовому вигляді? Це приводить до того, що розум дитини не працює над пошуками результатів у вигляді знань. Навіщо старатись, якщо тебе погодують з ложечки та одінуть «педагогічні памперси»? Уява, допитливість, цікавість залишають не затребуваними. І причина тут не у вчителях – в школах працює багато розумних, обдарованих, ліберальних вчителів котрі люблять дітей.

Причина в традиційному стилі викладання: він не лише пригальмовує розвиток розуму учнів, він навіть зменшує інтелектуальний потенціал дитини. Така деградація відбувається через відсутність умов для прояву ініціативності дітей у навчанні, не пропагується наявність власної думки, критичність сприйняття інформації.

В той же час, саме ініціативність, самостійність, здатність відповідати за свій вибір сьогодні вимагаються від розумної людини. І саме ці риси підкреслюються при написанні резюме.

Так можливо пора нарешті подумати про те, щоб наша система освіти готувала людей, котрі зможуть динамічно реагувати на зміни життєвої ситуації, а не просто чекати вказівок?

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 3

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.03 сек. 2,594,971 унікальних відвідувачів