June 17 2019 03:42:57
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
· Декілька слів про до...
· Реалії українського ...
Лічильники
Метод і методика роботи з книгою (завершення)
Формування навиків роботи з книгою, обумовлених специфікою предметів, що вивчаються, вимагає від вчителя цілеспрямованої копіткої роботи.

Навчальних книг видається дуже багато, і не завжди автори професійно готові орієнтувати книгу на передбачуваного читача (в першу чергу учня ). Але, наприклад, в Швеції на 1 шкільний предмет припадає 4 книги:
1-а книга: ілюстрований підручник для дітей.
2-а книга: підручник для вчителя з відповідями і педагогічними порадами на полях.
3-а книга: знову для дітей — тонкий зошит з відповідями на всі завдання і приклади, її друкують окремо з метою самоконтролю учнів в правильності виконання завдання. Користуються ними учні на розсуд вчителя.
4-а книга: головна. Це об'єна книга - методична допомога для вчителя, де є дуже докладні методичні розробки уроків, інші додаткові матеріали, тести.

Такі методичні матеріали слід розглядати як технологічні розробки уроків і всього учбового процесу.

Наші книги останнього десятиліття зменшуються в об'ємі, матеріал подається в сухому, стислому, концентрованому вигляді, значна частина його перекладена мовою логічних схем, таблиць, тезових записів, узагальнених понять, фактів, не пов'язаних з контекстом подій або процесів і так далі.

Аналіз книг і уроків історії виявляє, що на рівні розвитку наочно-дієвого і наочно-образного мислення матеріал з шкільних підручників сприймається учнями із значними складнощами. Діти не живуть цим матеріалом, а просто механічно запам'ятовують. У нім відсутні художньо-ілюстративний опис словом, необхідні барвисті фотознімки, репродукції картин, історичні документи, малюнки предметів, побуту і так далі Матеріал не зв'язується в учнів з життям, а сприймається якоюсь абстракцією з Космосу. Багато учбових книг не сумісні з індивідуальними, психічними особливостями дітей.

Майже у всіх навчальних посібниках по педагогіці ми знаходимо опис (методичні рекомендації), як працювати з книгою: на узагальненому методичному рівні — так! Але ми забули, що сформувати блискуче мислячу людину це означає сформувати “світ” його відчуттів, якість і повноту сприйняття, широкий спектр здібностей, вольових якостей, відчуттів і емоцій, мотивації, гамму відносин до навколишнього світу, тобто все те, чим визначається духовний світ і духовне багатство особистосі. Багато навчальних книг не націлені на вирішення даної проблеми! Це створює чималі труднощі і для молодих вчителів. У них немає еталону методичного забезпечення уроку! Вони часто беруть за методичний орієнтир недосконалу книгу або установку бездарного методиста чи інспектора відділу освіти.

Робота з книгою не повинна розглядатися як чисто самостійний метод, а може забезпечувати високі результати навчання, розвитку і виховання тільки у поєднанні з іншими методами. У відборі книг для учбового процесу пріоритетне значенн, мабуть, слід віддати методичним порадам вчителів-практиків з предметів.

Метод і методика роботи з книгою (початок)
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.02 сек. 2,478,646 унікальних відвідувачів