April 21 2014 07:31:53
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
· Політика
Останні статті
· Контроль економічної...
· Немного о глазах…
· Професійний репетито...
· Брекети: коли і для ...
· Я выбрал кардшаринг...
Лічильники
Міні-чат
Для участі в міні-чаті Ви повинні залогінитися

17/04/2013 12:34
Підкажіть будь ласка де можна знайти конспект лекції уроку або сценарій позакласних заходів з правознавства по темі: "Україна правова держава"

Петрович
12/06/2012 18:05
Петровичи де ж там книженція? Хочете посилання - пишіть адміну, проведем обмін.

роман
14/05/2012 23:39
де можна знайти конспект лекцій з механізації?

10/05/2012 13:01
Доброго дня! Чи не залишилось в когось якоїсь книженції з професійного становлення особистості вчителя? Поділіться - буду вдячний. Одразу дякую!

Просто Таня. :D
22/04/2012 15:56
Shock Ооо, мені також потрбні.

Реклама від Гугл
Сюжетна гра Афіни і Спарта.
Афінська держава та Спарта.

Мета: проаналізувати та узагальнити особливості державного устрою Афін та Спарти, удосконалювати навички порівняння однотипних явищ, установлення причинно-наслідкових зв’язків, формувати уміння висловлювати власну думку.
Розвивати творчу уяву, пам’ять, навички драматизації.
Тип уроку: сюжетно-рольова гра
Методи: ігровий, колективно-груповий, проблемний
Обладнання: мультимедійний проектор та презентація «Афіни та Спарта», роздаткові картки, підручник «Історія стародавнього світу 6 клас» С.О. Голованов, С.В. Костирко.
Структура уроку
№ Завдання Команда афінян Команда спартанців
І агон Державний устрій Афін і Спарти
1. Представлення герба та девіза
2. Створення ребусів із заданими словами
3. «Впізнай законодавця»
ІІ агон Ігри та свята
4. Створи статут перемир’я
5. Повідомлення про Олімпійські ігри
ІІІ агон Підведення підсумків

Пояснення до проведення гри: У грі беруть участь два класи. Під час попередньої підготовки учасники отримують домашнє завдання. Проходить жеребкування, яке визначає, який клас буде представляти афінян, а який - спартанців. Кожен поліс готує свій девіз, герб - і пояснення до них.
Дітям пропонується уявити собі, що вони побували в Афінах і Спарті і розповісти про побачене там. Кожен клас (команда) пише імітацію короткої промови відомого політичного діяча того часу, якого належить впізнати команді-суперниці. Готуються маленькі.
У першому змаганні на сцені знаходяться по 10 осіб від кожного класу.
У другому змаганні на сцену виходять учасники на запрошення ведучого. Для другого агона команди готують статут перемир'я на час Олімпійських ігор. Афіняни пропонують глядачам музично-поетичне повідомлення про Олімпійські ігри, а спартанці - лаконічне оповідання на цю тему. Крім того, діти повинні бути готові відповідати на питання про державний устрій Афін і Спарти, про життя мешканців цих полісів, їхні звичаї.
Всі завдання, що виконуються в ході змагання, оцінює ареопаг, який зобов'язаний підвести підсумки і назвати кращу команду і кращих гравців.

ХІД УРОКУ
Ведучий. Вітаю усіх! Сьогодні повернулися з далекої подорожі в часі та просторі допитливі мандрівники. Вони побували в Стародавній Греції V ст. до н.е., в золотий вік грецької історії. У ті часи суперничали два великих міста - Афіни і Спарта. Афіняни вважали своє місто «серцем Еллади». А Спарта славилася своїми непереможними воїнами, суворим вихованням юнаків і своєрідними законами. Сьогодні ми з вами за допомогою наших славних мандрівників будемо свідками змагання двох найсильніших полісів Еллади - Афін і Спарти.
Дух змагальності - агоністики - пронизував усі сфери життя стародавніх греків. Агон проникає в науку і культуру, політику і спорт і стає потужним стимулом творчої діяльності. Ми будемо використовувати слово агон, щоб позначати етапи змагання між представниками Афін і Спарти.
Отже, перший агон - Державний устрій Афін і Спарти.
Афіняни, представте ареопагові герб вашого поліса і девіз, якому ви слідуєте.
Учасники демонструють своє домашнє завдання: показують намальований ними герб і пояснюють його символіку. Хором вимовляють свій девіз.
Ведучий. Спартанці, вам слово.
Про виконання домашнього завдання звітує інша команда.
Ведучий. У Спарті не було ні багатих, ні бідних, тому спартанці називали себе громадою рівних. Хоча про грізну Спарті знали буквально у всіх куточках Стародавньої Греції, але мало хто міг похвалитися тим, що був у Спарті. Її жителі оповили свою державу покривом таємниці і не залишили нам описи своїх законів. Тому попросимо наших мандрівників, які повернулися з Спарти, поділитися своїми спостереженнями.
Потім слідують заздалегідь підготовлені дорожні нотатки про життя Афін. (Можна порадити дітям взяти за основу останню промову Перікла)
Ведучий. Подорожуючі дізналися в Афінах і Спарті багато нових слів, але, побоюючись бути схопленим, вони вдалися до хитрощів і записали ці слова мовою ребусів. Зараз афіняни і спартанці обміняються ребусами і спробують розібрати зашифровані слова, пояснити їх значення.
Учасники гри обмінюються ребусами, приготованими ними в якості домашнього завдання. Афінянам було запропоновано приготувати ребуси зі словами стратег, остракізм, демократія. У спартанців ключовими словами були палестра, герусія, ефори.
Ведучий. Союзники Спарти, настав час вам вступити в боротьбу. Зараз виступить з промовою один із законодавців. За змістом промови ви повинні будете назвати його ім'я.
На сцену виходить учень, одягнений у хламиду або гіматій, і розповідає про себе. Він зображує Солона; гравцям конкуруючої команди належить зрозуміти це по змісту промови.


Солон. Знать поважала мене за багатство, а бідні за чесність. Будучи обраний архонтом, я заборонив в Афінах боргове рабство. До мене був закон: «Хто терпить образу, може скаржитися в суд». Я його змінив: «Хто бачить образу, може скаржитися в суд». Я видав закон: «Сварити живих людей забороняється в урядових будівлях, в храмах, в суді, в урочистих процесіях, сварити ж мертвих забороняється скрізь». І ще: «Хто не може вказати, на які кошти він живе, позбавляється громадянських прав». Назвіть моє ім'я.

Ведучий. А зараз дізнатися ім'я іншого державного діяча належить союзникам Афін.
На сцену виходить учень, одягнений у давньогрецький одяг і виголошує промову. Команді спартіатів потрібно зрозуміти, що подібні слова міг би вимовити Фемістокл.


Фемістокл. Мені першому захотілося зробити Афіни наймогутнішим містом Аттики. За моїм наказом місто було обнесено стінами; був побудований порт. На гроші від Лаврійскіх срібних рудників створено потужний флот. За перемогу на Саламіні стратеги всіх полісів присудили мені найвищу нагороду, а спартанці запросили мене в гості, увінчали оливковим вінком за мудрість, подарували мені колісницю. До самого кордону проводжав мене почесний загін із 300 знатних спартанських юнаків. Хто я?

Далі йде перевірка ребусів і пояснення слів, розгаданих учасниками гри.
Ведучий. Прихильники Спарти приготували для афінян сцену з суспільного життя своєї держави. Ваше завдання - відповісти на питання своїх суперників.
На сцену виходять кілька геронтів. Вони зручно вмощуються на стільцях. Перед ними проходять кілька напіводягнених хлопчиків. Хлопчики показують геронтам свої м'язи, повертаються перед ними, демонструючи своє тіло. Геронти оглядають усіх. Знаком підкликають до себе самого повного хлопчика, імітують покарання різками і кажуть: «Твій вид ганьбить Спарту!»
Ведучий. Як часто в Спарті діти піддавалися подібному огляду і чим так незадоволені старійшини?
Правильна відповідь. Кожні 10 днів. Засуджувалися відсутність м'язів, в'ялість шкіри, зайва вага.
Ведучий. На сцену запрошуються прихильники афінян. Вони приготували своє питання для спартанців.
Виходять архонт і кілька суддів.
Архонт. Вимовте клятви!
Судді (хором). Я буду подавати свій голос по законам і моєї совісті, без пристрасті і без ненависті. Я буду однаково прихильно вислуховувати і обвинувача і обвинуваченого. Я, як суддя, не буду брати подарунків, і ніхто не візме їх від мого імені. Я клянуся в цьому Зевсом, Аполлоном, Деметрою! Якщо порушу присягу, то нехай загину я сам і мої нащадки!
Архонт. Шановні судді! Ви вислухали обвинувача, обвинуваченого і свідків. Пора прийняти рішення.
Судді кидають у посудину білі і чорні камінчики.
Архонт. Підіб'ємо підсумки. Два білих і два чорних каменю.
- Що означає таке рішення?
Відповідь. Якщо голоси розділилися порівну, обвинувачений виправданий.
Ареопаг підводить підсумки першого агона. Після цього ведучий оголошує невелику перерву.
Ведучий. Проголошую початок другого агона - Ігри й свята.


Численні свята, змагання, спортивні ігри були частиною еллінського побуту. Вважалося найбільшою честю завоювати перемогу в нелегкому змаганні з гідними суперниками на очах у сотень і навіть тисяч співвітчизників.

В Афінах влаштовувалися конкурси трагедій, комедій, ліричної поезії. У Дельфах під заступництвом Аполлона або Діоніса проводили змагання співаків, в Спарті - конкурси танцюристів. Але не було в Греції більш важливої події, ніж Олімпійські ігри. На них збиралися атлети і глядачі з усіх кінців грецького світу.
Наші агоністи зможуть розповісти чимало цікавого про те, що їм вдалося побачити і почути під час своєї подорожі. Давайте уявимо собі, що ми опинилися в Стародавній Греції напередодні Олімпійських ігор. Щоб убезпечити себе на цей час, ми зробимо так, як стародавні греки. Оголосимо перемир'я на три місяці; на знак його укладення спартанці і афіняни обміняються мідними дисками, на яких написаний статут перемир'я. За свідченням історика Павсанія, такий статут зберігався в одному з храмів.
Діти зачитують з виготовленого заздалегідь картонного кола текст перемир'я. У тексті перераховуються види покарання за порушення перемир'я.
Ведучий. Як ви розумієте, багато людей приїжджали до Олімпії не тільки заради самих змагань. Поети, оратори, вчені вважали за честь виступити перед учасниками свята. Сьогодні такої честі удостоєні наші агоністи.
Спартанці, вам надається можливість виступити з лаконічним донесенням про побачене на Олімпійських іграх.
Команда спартанців показує своє домашнє завдання. Діти одягнені так, як було прийнято в Стародавній Греції. Багато хто в вінках із штучних квітів і зеленого листя.
1-й читець. Ранок. З першими променями сонця нетерплячі глядачі, прикрасивши себе квітами і листям, потягнулися до стадіону.
Виходять глядачі і далі вони роблять і показують на сцені те, про що розповідають читці.
1-й глядач. Давайте, подивимося списки атлетів, допущених до змагань.
2-й глядач. А чому немає Дамоскена?
Третій глядач. Нічого дивного. Одного разу він порушив закони кулачного бою, жорстоко вбивши суперника.
Глядачі йдуть.
1-й читець. Почалося урочисте відкриття Олімпійських ігор.
Звукозапис - урочистий звук труби.
2-й читець. Спершу на арену стадіону вийшли судді. Потім атлети здійснюють коло пошани по стадіону.
1-й читець. Фіаллос з Евбеї, син Протесілая!
2-й читець. Меланком з Карії, син Главку!
1-й читець. Прор з Кірени, син Гіппія!
2-й читець. Увага! На стадіоні з'явилися майстри дpeвнeгрецього п'ятиборства - пентатлона. Він починається з бігу на одну стадію.


Лунає звук труби, і четвірка атлетів зривається з місця.



1-й читець. Після бігу - стрибки в довжину з гантелями в руках.
Четверо атлетів демонструють стрибки з гантелями в руках.
2-й читець. А ось церемонія нагородження переможців.
Виходять три судді. У руках вони тримають вінки зі штучного листя.
1-й суддя. Нагороджується переможець змагань у потрійному стрибку, Фіаллос з Евбеї! Його результат - 55 стоп!
2-й суддя. Вінок переможця присуджується кращому з кращих у бігу на 20 стадій - Прору з Кірени, синові Гіппія.
Третій суддя. Нагороджується Мілон з Кротона, непереможний борець та силач.
1-й читець. Захоплені глядачі носять переможців на руках. Вдячні жителі роду зустрічають свого олімпіоніка біля воріт, спеціально пробитих в міській стіні. Його звільняють від податків, годують за рахунок міської скарбниці. На його честь ставлять статуї на батьківщині.
Ведучий. Закінчено розповідь спартанців про Олімпійські ігри.А поки готуються до свого виступу афіняни, пропоную уболівальникам спартанців відповісти на запитання.
Питання. Хто з олімпіоніків мав право поставити собі статую з портретною схожістю?
Відповідь. Той спортсмен, який переміг на Олімпійських ігpах тричі.
Питання.Як називалися жіночі спортивні змагання і який богині вони були присвячені?
Відповідь. Герайї- і присвячувалися Гері. Це ігри настільки ж давні, як Олімпійські. Один з міфів свідчить, що, віддаючи Гері подяку за свій щасливий шлюб з Пелопсом, Гіподамія зібрала на змагання 16 жінок і влаштувала перший герайї. Переможниці отримували вінок з гілок священної оливи і частину корови, принесеної в жертву Гері.
Ведучий.А зараз поетичний твір на тему Олімпійських ігор, підготовлений афінянами.
На сцену виходять представники команди афінян.
Читець.

Співаємо всі, як Піндар,
ми епінікії
непереможному у боротьбі Мілону,
найдостойнішому, найсильнішому із сильних.
Він в юності уже відомий
був перемогою і міг підняти
і обнести теля
навколо рідного міста Мілон.
Він 10 разів перемогу в Олімпійських
нелегких іграх здобув
і гордо звання те ніс -
соратник Піфагора.
Він утримати міг звід
У землетрусі,
Щоб людям не загрожувало
тут нещастя.
Був обраний полководцем хоробрим
Мілон - і заміняв собою
один загін наш богатир-герой.
Він спритний був.
І ні один сміливець
з намазаного маслом диска
не зміг його зіштовхнути,
і здолати Мілона не зумів,
і яблуко, затиснуте в руці,
забрати ніхто не зміг
з атлетів Кротона.
Тому ми славимо всі Мілона!

Далі діти виконують пісню А. Пахмутової на слова М. Добронравова «Марафон» із збірки: Пахмутова А. Любов моя - спорт. Нові пісні на вірші М. Добронравова. М., 1980. С. 8-12.
Ведучий. Поки ареопаг радиться, прошу вболівальників афінян відповісти на питання і підтримати свою команду.
Питання. За які перемоги спортсмену присвоювався титул триаст?
Відповідь. За перемогу в простому бігу, у подвійному і в бігу зі зброєю (гоплідромії).
Ведучий. Греки обожнювали ігри, змагання та свята. Популярні були Піфійскі свята. Спочатку це були змагання музикантів. Потім там стали змагатися атлети, вершники, поети-трагіки.
Влаштовувалися також Істмійські ігри, Немейські ігри, Панафінеї та багато інших. Було почесно виграти приз на очах всієї Еллади. А хто сьогодні на очах безлічі глядачів виграв приз? Слово високому ареопагові.
Відбувається підведення підсумків гри, нагородження гравців у різних номінаціях і команди-переможниці.

Прислано користувачем
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Яндекс.Директ
Реклама
]]> ]]>
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Реклама
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,516
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.07 сек. 1,156,287 унікальних відвідувачів