June 19 2019 11:50:55
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
· Декілька слів про до...
· Реалії українського ...
Лічильники
Новий вчитель по нелюбимому предмету

Кожен знає, що хороші вчителі здатні зацікавити предметом. У одній школі всі поголовно люблять або хоч би не ненавидять хімію, а потім поступають на хімічний або в медичний. А в іншій школі обожнюють іноземну мову - і добра половина випускників розглядає варіант вступу на іняз. Напевно, і хто-небудь з вас, класу до 5-го, терпіти не міг, математику, а прийшов новий педагог - і вона стала для вас цікавим заняттям.

 

На щастя або на жаль, від особи вчителя залежить дуже багато що. І, можливо, орієнтуватися на цю фігуру - не найгірший спосіб вчитися. Хай спочатку ви зацікавитеся предметом завдяки вчителеві - але, почавши добре розбиратися в тому, що вивчається, сформуєте і власний інтерес до цієї науки. А не будь поряд хорошого педагога, може, ви і не змогли б так розвинути власні здібності в цьому напрямі (хоча, можливо, розвинули б інші). Одна моя знайома стала відомим ученим-географом - і визнає, що це вплив її вчительки, яка вела у неї предмет всього два роки, але цього вистачило. Потім, вже в іншій школі і з іншими педагогами, дівчина вивчала свою улюблену область знань сама.

 

Коли педагог змінився і ненависний предмет раптом став симпатичний, можна усвідомити, що справа була у вчителі. Але якщо цього не відбувається, то як розрізнити: не подобається сам предмет - або справа в стилі і якості викладання, а то і в особі самого вчителя? Як виправити відношення до предмету?

 

Не так страшно, якщо це не найважливіший для вас предмет, але ж може бути., що вам не подобається предмет, який потрібний під час вступу, навчанню у вузі, роботі за фахом і повсякденності...

 

Усвідомте: ви не повинні ставити хрест на предметі із-за емоційно негативного відношення до нього. Потрібно розібратися, звідки воно. Отже, що це може бути?

 

Нерозуміння самого предмету або окремих його розділів, яке псує загальну картину, особливо якщо зазвичай ви звикли все "схоплювати на льоту". Таке часто буває при переході в нову школу, коли з'ясовується, що однокласники встигли за минулий рік пройти більше матеріалу. Неадекватний або просто незвичний для вас стиль або методика викладання. Наприклад, вам звично виконувати чітко поставлені завдання, а вчитель формулює їх розпливчато, або темп викладання дуже високий для вас і т. п. Неусвідомлене наслідування реакції однокласників (друзів, батьків) на предмет - коли це відношення до уроку не стільки ваше власне, скільки ви йдете за думкою більшості або значущих для вас людей. Ну і, нарешті, необ'єктивне або просто негативне відношення до вас педагога, що теж не така вже рідкість. Формується воно порізних причинах, часто це просто горезвісне сильне перше враження, і змінити його буває далеко не просто. Природним чином на уроці стає некомфортно, це ж ставлення переноситься на сам предмет.

 

Можливі і інші варіанти У всіх цих випадках важливо розібратися, поставивши собі питання, чи в самому предметі справа. Якщо причина негативізму проясниться, з'явиться можливість її усунути. Для чого? Можливо, саме цей предмет - ваше покликання, а ви проходите мимо. Та і просто щоб не йти на урок як на тортури. Давайте подивимося на обридлий предмет по-новому і знайдемо нових вчителів! Це можна зробити як мінімум трьома способами. Шукайте цікаву науково-популярну інформацію. Знаменита свого часу книга Я. І. Перельмана "Цікава фізика" спонукала багато школярів загорітися любов'ю до цього предмету, який раніше бачився їм нудним, відірваним від життя і таким, що складається з одних формул (правда тепер стараються  лабораторную мебель купить і створити цікаві заннятя, але...). Аналогічні книги є по математиці, хімії, біології... А вже якщо вам здається нецікавою і нудною наука історія, то ви точно окрім підручника і лекції педагога нічого не читали і не слухали: зараз виходить безліч цікавих книг, документальних і художніх фільмів, телепередач. Автори книг і творці фільмів з успіхом можуть зіграти роль хорошого вчителя. Позаймайтеся з репетитором. Незвичний вам стиль подачі матеріалу здатний поліпшити ваше відношення до предмету. Важливо і інше. Нам часто не подобається те, що ми недостатньо розуміємо, навіть якщо це нерозуміння в дрібницях. Якщо індивідуальні заняття дозволять вам краще розібратися у всіх "вузьких місцях" предмету, то може дійти до того, що він стане вашим улюбленим предметом - такі приклади далеко не рідкість.

 

Зверніть увагу на літні школи (мовні табори, математичні школи і т. п.). Процес навчання організований там настільки нетрадиційно - ви вчитеся і граючи, і змагавшись, і просто спілкуючись, - що предмет, що вивчається, має шанси не просто вам сподобатися, але виявитися таким, що до того ж захоплює і дуже життєвим. А нові викладачі, для яких спілкування з вами починається "з чистого аркушу", звичайно, теж будуть безперечним плюсом. Адже не секрет, що у шкільних вчителів часто формується думка про учня на самому початку знайомства, і, як би він не показав себе потім, це думка не так часто міняється.

 

Автор Евгенія Лєпешова, Журнал "РАБОТА и УЧЕБА" №35

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.03 сек. 2,479,695 унікальних відвідувачів