December 06 2021 10:39:44
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Дидактичні системи (початок).
Системою, як відомо, називається впорядкована певним чином сукупність елементів, взаємозв'язаних між собою і створюючих певну цілісну єдність. Системність властива багатьом педагогічним об'єктам: учбово-виховному процесу школи, процесам навчання окремим предметам, частинам цих процесів, окремим урокам, групі уроків і так далі.

Процес, що реалізовує цілі навчання, називається процесом навчання, або дидактичною системою. Теоретичні основи дидактичних систем розробляє галузь педагогіки, відома як дидактика. Цей термін походить від грецького слова дидактикос, що означає “повчальний”. Предметом дидактики є системи навчання, або дидактичні системи. Дидактичною називають впорядковану систему цілей, змісту, форм, методів і засобів навчання. Ця система функціонує у взаємній діяльності вчителя і учнів, в ході якої відбувається засвоєння знань і способів дій і розвиток індивідуальних здібностей учнів.

Скільки може бути дидактичних систем, або типів, процесу навчання? Щоб відповісти на це питання, розглянемо перш за все таку характеристику процесу навчання, як цілісність. Цілісність визначається філософами як скоординованість всіх елементів системи, її завершеність, результативність, як досконалість всіх її компонентів і системи в цілому, як якісна її визначеність, взаємообумовленість всіх властивостей, взаємозв'язість, особливий тип взаємодії.

Цілісність процесу навчання також є певною його досконалістю, високим рівнем розвитку і функціонування. Будь-який педагогічний процес, якщо він дає позитивний результат, є за своєю природою цілісним: і процес, що протікає під час уроку, системи уроків, і процес навчання окремому предмету, циклу предметів, і так далі. Філософи до цілісних відносять системи, що досягли в своєму розвитку зрілості, завершеності, відповідні певному ідеалу. З цієї точки зору педагогічний процес є цілісним тоді, коли він забезпечує гармонійну реалізацію всіх своїх функцій (розвиток, навчання, виховання). Чи завжди реальний процес навчання є цілісним?

Відомо, що система змінює свої властивості, якщо змінюються її елементи. Системоутворюючим чинником педагогічного процесу є його цілі. Від того, яка ставиться мета, залежить суть самого процесу навчання. Якщо метою є формування знань, то процесу навчання набуває пояснювально-ілюстративного характеру, якщо - формування пізнавальної самостійності, то процес набуває рис частково проблемного навчання, якщо ставиться мета розвитку індивідуальності школяра і його особових якостей, то процес є таким, що достовірно розвиває, тобто цілісним процесом проблемно-розвиваючого навчання. Процес навчання в своєму генезисі пройшов ряд стадій розвитку від догматичного, потім пояснювально-ілюстративного до проблемно-розвиваючого типу. При цьому рівень цілісності ставав вищим, і в даний час високому її рівню відповідає процес проблемно-розвиваючого навчання.

Дидактичні системи (завершення).
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.07 сек. 2,809,436 унікальних відвідувачів