January 23 2022 05:00:16
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Методологічні аспекти інноваційної педагогічної діяльності (Частина 2)
Процесс виховання - це складний, тривалий, і суперечливий процес. Він здійснюється шляхом дії, згідно педагогічної мети. Кожна примусова дія у свою чергу може надати окрему дію.

Педагог повинен знати, що в педагогічному примусі, де ведучою є концепція гуманізму, можна і заохочувати учня, шляхом змушеного навчання. Вихователь повинен направляти вибір вихованця на користь його поведінки. Іноді вихованцю вибір цього методу не подобається, здається складним, але він обов'язковий.

В процесі розумного педагогічного примусу вихователь доб'ється свідомого самопримушення і самообмеження вихованця. Таку дію мучить і обмежує самостійність виховуваного.

Це складний процес. Він досягне своєї мети тільки тоді, коли вихователь доб'ється розвитку внутрішньої духовної самостійності, самопізнання, віри в радісне майбутнє, і силу волі виховуваного.

Для досягнення потрібного результату, педагог повинен вирішити основну задачу. Це завдання полягає в змістовній і позитивно направленій організації життя виховуваного. Основою організації життя виховуваних повинна стати спільна колективна діяльність дітей і дорослих. Організація такої діяльності дає достатню можливість продуктивності взаємин. Для педагога важливе здійснення рівномірного педагогічного процесу. Цей процес не завжди однаковий.

З однієї сторони йде співпраця, спільна творчість, співдружність, з іншого боку, - це різноманітні незгоди, суперечності, конфлікти, неправильна поведінка. При такому процесі педагог повинен скористатися можливостями засобів, які не носять насильницький характер і надають позитивну дію. При вирішенні цієї задачі педагог добивається можливості звернення на розум, любов, авторитет і гідність виховуваного. Для доказу своєї правоти педагог шукає серйозні докази, приклади і засоби переконання.
Педагогічне ненасильство - це об'єктивне, природне і соціально обов'язкове взаємовідношення. Ці взаємини засновані на розумному примушенні, яке застосоване професіонально і майстерно. Термін <Педагогічна допомога> в педагогічній літературі має свої синоніми. Це <психолого-педагогічне спостереження, педагогічні взаємини, індивідуальна допомога>.

Психолого-педагогічне спостереження:
М.Р. Бітянов, І.В. Дубровін, Я.І. Рогів і ін. пояснюють психолого-педагогічне спостереження, як педагогічну допомогу, яка діє разом, біля і дещо попереду виховуваного. У завдання вихователя входять нижченаведені: уважне спостереження і слухання виховуваного, вивчення його бажань, вимог, фіксація досягнень і виникаючих труднощів, допомога порадами і вказівка шляхів розвитку особистим прикладом.

Для педагога важливе прагнення до ненасильницького направлення виховуваного у бік своїх переконань і контролю. Педагогічне спостереження є методом взаємин вихователя і виховуваного, яке визначає і аналізує наявні або можливі проблеми особи.

При вирішенні виниклих проблем в процесі педагогічного спостереження серед дорослих і виховуваних, педагог повинен бути ініціатором взаєморозуміння, взаємин і партнерства. При міжособових відносинах педагогічне спостереження направлене на створення педагогічних, психологічних і соціальних умов для розвитку і успішного навчання кожної особи.

Педагогічне взаємовідношення - це процес, зв'язаний між собою, який здійснює обмін різними діями серед учасників. Авторами психолого-педагогичних досліджень розроблені вимоги по організації і впровадженню педагогічної дії.

До цих вимог відносяться:
- діалогічність при взаєминах учня і педагога;
- творчий характер діяльності та взаємин;
- процес, направлений на індивідуальний розвиток особи;
- створення умов для самостійного ухвалення рішення, творчого вибору методів пізнання і змісту поведінки особи.
При організації взаємин педагог повинен дотримувати ряду умов. До цих умов відносятся:
- знання, установки і навики важливі для задоволення, як своїх потреб, так і потреби інших людей;
- пізнання своїх цінностей, установок і кваліфікацій;
- розвиток самопізнання, самовизначення, самовтілення;
- розуміння себе і інших, розвиток вразливості до соціальних проблем;
- розвиток відчуття зв'язаності з колективом і суспільством.
Таким образом, педагогічна допомога розглядається, як початкові правила професійної діяльності вчителя.

Автор: Шодієва К.С

Методологічні аспекти інноваційної педагогічної діяльності (Частина 1)
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.11 сек. 2,828,583 унікальних відвідувачів