January 23 2022 05:01:24
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Методологічні аспекти інноваційної педагогічної діяльності (Частина 1)
Аналіз інноваційної педагогічної діяльності включає: порівняння традиційної популярної практики навчання і виховання з властивостями інноваційної діяльності. Між інноваційною і традиційною педагогічною діяльністю є діалектична узагальненість і схожість. Ця узагальненість визначається нижченаведеним: інноваційна педагогічна діяльність вивчається, узагальнюється і впроваджується на практиці, а результатом є новий якісний рівень навчання і виховання. Глибокий аналіз якості традиційної педагогічної діяльності показує, що впровадження їх з новими ідеями практичних працівників і цілих педагогічних колективів відбувається набагато цікавіше і ефективніше. В результаті, інноваційні і традиційні педагогічні діяльності, впливаючи один на одного, вливаються в одне ціле. Щоб обгрунтувати інноваційну діяльність, потрібно обгрунтувати наступні категорії: педагогічна майстерність, педагогічна творчість і педагогічне новаторство.

Педагогічна майстерність - вид традиційної педагогічної діяльності, яка свідомо застосовується в особистій практиці по-різному, пристосувавши спочатку міцно впроваджені в педагогіку і в окремі методики засоби, форми, методи роботи.
Цей вид педагогічної діяльності відрізняється високим ступенем володіння методикою учбово-виховної роботи. Педагог, що оволодів педагогічною майстерністю, відрізняється слідуючими особливостями:
- правильно вибраними прикладами, своєрідно і цікаво складеними завданнями;
- майстерно і конкретно розробленою системою заохочення і оцінювання, точно поставленим зворотним зв'язком (усними і письмовими відповідями);
- методами і шляхами роботи;
- цікавою організацією уроку, ефективною організацією різних видів учбових робіт учнів;
- спеціально розробленою (по вимогах державного стандарту) або підготовленою викладачем наочною допомогою, яка дає додатковий ефект в навчанні.

Не дивлячись на це, використання в практиці відомих методичних методів, форм і засобів роботи дає можливість досягнення високих результатів. Педагогічна творчість характеризується використанням нових елементів педагогічної технології. Педагогічна творчість пов'язана з модернізацією окремих методів і засобів роботи.
Модернизация ж включає наступне:
- розробка нових методів роботи вчителя і учня;
- вибір цікавих засобів навчання для окремих розділів учбового предмету, або в цілому;
- створення нового вигляду наочної допомоги і дидактичних матеріалів;
- ефективніша робота особи і колективу, використання нестандартних форм;
- оновлення змісту освіти у різних напрямах.

Між популярною і інноваційною педагогічною діяльністю та педагогічною творчістю існує перехідній етап.
Педагогічне новаторство - це вид педагогічної діяльності, пов'язаний з пошуком нових шляхів вирішень учбово-виховних завдань.
Новаторская діяльність - відрізняється від популярної діяльності. Вона вимагає зміни учбових планів, програм і підручників.
Для здійснення новаторської діяльності потрібно освоїти новий порядок діяльності тієї або іншої установи освіти.
Педагогічне новаторство не можна вимірювати кількісними показниками. Результати педагогічного новаторства не завжди виявляються відразу ж, вони направлені на вдосконалення особи.
Педагогічне новаторство, відрізняючись нижченаведеними властивостями, набуває своєрідного характер:
- використання нових за формою і змістом ефективних педагогічних технологій;
- розвиток і виховання творчих здібностей і мислення учнів;
- використання активних методів навчання, що вимагають застосування свідомого підвищення рівня складності знань;
- використання педагогічної співпраці, застосовуючи в практиці зворотний зв'язок.
В практичній роботі не можна розмежувати педагогічну діяльність на педагогічну майстерність, творчість і новаторство. Ці організаційні частини інноваційної діяльності, будучи близькими один з одним, приводять до взаємозв'язку.
При методологічному підході до інноваційної діяльності дуже важлива вказівка їх якісних показників і важливих властивостей.
Основные показники інноваційної діяльності розроблені вченими і розділені на наступні групи:
1. Результативність - отримання високих кількісних і якісних результатів в розвитку і навчанні. (Ю.К. Бабанський, М.Н. Ськаткин, Т.І. Шамова).
2. Міцність - вироблення не тимчасових, а тривалих успішних і міцних результатів (Ю.К. Бабанський).
3. Оптимальність - відповідність методів, засобів і форм в роботі вчителя (М.Н. Ськаткин), правильне використаннясвоєчасних, сильних засобів (Ю.К. Бабанський).
4. Комплексність – орієнтир на всебічний розвиток особи. Досягнення „Допоміжних результатів” (В.В. Серіков), забезпечення єдності процесу освіти, навчання і розвитку особи (Е.І. Моносзон).
5. Широта можливостей – „використання в різних комбінаціях нечисленних методів” (В.В. Серіков), „Відповідна дія” (Ю.К. Бабанський).
6. Практичність - формування завдання шляхом співвідношення суперечності сучасної школи з новими завданнями навчання і освіти (Е.І. Моносзон).
7. Проектна - врахування „тенденцій, соціального розвитку, вимог життя, соціальних замовлень” (М.Н. Ськаткин).
8. Системність – наявність в роботі логіки що „збирає всі ефекти” (Я.С. Турбовський).
9. Науковість - обгрунтованість і доведеність всіх висновків, „перетворення на точну учбово-виховну практику загальних педагогичаских ідей” (Е.І. Моносзон).
10. Використання - не зв'язаність педагогічної інновації з суб'єктивними чинниками „відповідність новизни з реальними учбовими можливостями учнів і можливостями основної маси вчителів” (Ю.К. Бабанський).
Методологічний підхід до інноваційної діяльності дає можливість виділення її структури. Вони наступні:
- використання інноваційних методів дії на особу;
- використання систем роботи вчителів, які працюють на основі інноваційних педагогічних технологій;
- діяльність інноваційних установ освіти.

Інноваційеі методи впливу на особу включають наступне:
Педагогическая допомогу - це окрема галузь педагогічної діяльності, яка направлена на організацію індивідідуального підходу до кожної особи. Педагогічна допомога - це спільний з учнем процес виявлення шляхів, який допомагає знищенню проблем, котрі заважають утриманню особистих інтересів, людських достоїнств і самостійності.
Теоретико-методологічна основа педагогічної допомоги є педагогічною концепцією, яка включає діяльність вихователя і вихованців, відсутність насильства і примусу. Концепція не педагогічного примусу розроблена в роботах Б.Т. Ліхачева, В.Г. Марамова, В.А. Ситарова.

Методологічні аспекти інноваційної педагогічної діяльності (Частина 2)

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.10 сек. 2,828,584 унікальних відвідувачів