September 25 2017 09:19:45
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плюси домашнього осв...
· Конспект уроку на те...
· Календарне плануванн...
· Компетентістні компе...
· Декілька слів про не...
Лічильники
Компетентістні компетентності…або про реальність реформ.

Усі вчителі, котрі слідкують за нововведеннями пані Міністра та розрекламованими змінами в якості освіти знають – нас чекає школа компетентностей. Зазвичай не теоретики не можуть зрозуміти, що саме хоче змінити наше Міносвіти. Тому, дозволю собі додати декілька слів відносно планів та реальностей таких реформ.


Почну, напевно, із того, що виголошуючи палкі промови із трибуни пані Гриневич, нажаль, не враховує того моменту, що наші діти банально розучились говорити зв’язно. І справа тут не в бажанні чи небажанні вчителів. Адже, у більшості педагогів банально не вистарчає часу пояснити нову тему, так, щоб зрозумів навіть найбільш ледачий учень.  Дехто відразу закине, що в подальшому «майбутнє нації» зможе самостійно виговоритись, або ж навіть піти на спеціальні курси красномовства для прикладу в Києві прює ціла школа http://krasno.com.ua/kursy-razvitiya-rechi-v-kieve/. Проте проблема тут дещо інша – як можна навчитись говорити красиво із обмеженим словниковим запасом? Адже більшість учнів старших класів просто не може знайти час прочитати книгу. Судіть самі – до ЗНО підготуйся, в школі домашні завдання ніхто не відміняв, от і доводиться вчитись по 12 годин на добу. Звичайно, тут мова іде лишень про старанного учня. Справа в тому, що лайдаки, яким не принципово отримати високий бал і далі просто відпочивають та протирають штани.


З іншого боку, виникає просте питання – а для чого вміти говорити, якщо практично усі ЗНО не дають можливості висловити власну думку з певної проблематики. Звичайно, як виняток можна навести тестування із української мови та літератури, проте це лише один тест.


Саме на фоні такого, доволі похмурого, проте,як не крути, середньостатистичного фону сучасної освіти, пані Гриневич пропонує нам перейти до компетентностей. В озвученому баченні міністерства – компетентності являють собою вміння використати на практиці отримані знання. Зрозуміло, ідея в цілому хороша, і особисто я. повністю «за». Одразу уточню, підтримую саму ідею переходу до практичного навчання, проте категорично проти формату у якому це здійснюється. Ну не можу я повірити в те, що вчителів позбавлять обов’язку писати стоси паперів, вести нікому не потрібні журнали та різноманітну іншу паперову роботу. Ледь не забув, про необхідність виховувати дітей, на яких батьки просто махнули руко. Звичайно, не завжди і не всі, проте не рідко саме батьки становлять основну проблему у навчанні дитини. Адже прагнення здобувати знання – це робота школи та батьків, а не самої школи.


Друга проблема із якою зіткнеться кожен вчитель – фінансування. Посудіть самі, навіть простий практичний урок потребує тривалої підготовки. В даному контексті іде не лише продумування завдань та роздруківка потрібних матеріалів, але і необхідність в банальному – проекторі та ноутбуці. Хто дасть їх вчителям? А якщо і дадуть для роботи, то ціни на них, напевне, будуть просто космічні. Тут все просто – заробити має фірма котра продає, директор котрий отримує «відкат» ділить його та несе «наверх». Тому, в результаті середній по показниках ноутбук може коштувати як остання, найкраща на момент придбання модель. Саме парадоксальне, що про ці схеми відомо давно, проте віз і далі там.


Давайте просто порахуємо кількість необхідних у школі кабінетів та помножимо на середньостатистичну вартість (повний комплект фізкабінету, котрий потрібен для анонсованого компетентністного навчання у 2015 році на кошти спонсора закупила одна київська школа – вартість склала 550 тисяч євро) і отримаєте суму необхідну для переходу на навчання компетентостям.


В цілому, саме останній абзац, сподіваюсь, зняв усі питання відносно реальності втіленого проекту. Адже в 2015 році держава виділила кошти аж на 14 аналогічних кабінетів. От тепер просте питання – кому це потрібно? Адже навчати використовувати знання можна практично на кожному уроці, єдине – дайте можливість вчителю самостійно спланувати власну роботу та зніміть нарешті оці різноманітні конкурси, олімпіади та інші неприємні речі, котрі повинні бути добровільними а не примусово рейтинговими.

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 2

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.03 сек. 2,152,098 унікальних відвідувачів