August 08 2020 21:19:03
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Контрольна в форматі тесту для 9 класу з історії України

Варіант І

І. Завдання на встановлення істинності або хибності тверджень

1)      У 1836 р., щоб довести повноцінність рідної мови, греко-католицький священик Маркіян Шашкевич виголосив першу україномовну релігійну проповідь.

А

Так

 

Б

Ні

2)      2 травня 1848 р. українська інтелігенція заснувала у м. Львові Головну руську раду, котру очолив колишній діяч «Руської трійці» Яків Головацький.

А

Так

 

Б

Ні

3)      Програмові засади Кирило-Мефодіївського товариства викладені у «Книзі буття українського народу» і «Статуті слов’янського братства Св. Кирила і Мефодія».

А

Так

 

Б

Ні

4)      Відкриття Київського університету Св. Володимира відбулося через 35 років після заснування Харківського університету.

А

Так

 

Б

Ні

5)       Особливе місце у розвитку української архітектури першої половини ХІХ ст. належить Севастополю, де збудовано відомі Потьомкінські сходи до Чорного моря і Воронцовський палац.

А

Так

 

Б

Ні

ІІ. Завдання з вибором однієї правильної відповіді

1)      Позначте назву пам’ятки архітектури, збудованої упродовж першої половини ХІХ ст. у м. Києві:

А

церква-мавзолей на Аскольдовій могилі;

Б

Потьомкінські сходи;

В

палац Григорія Галагана;

Г

будинок Інституту Оссолінських;

Д

декоративно-пейзажний парк «Олександрія».

  1. 2.       Позначте назву регіону, до складу котрого в першій половині ХІХ ст. входили міста Дрогобич, Стрий, Жовква, Самбір, Станіслав, Бережани, Золочів:

А

Західна Галичина;

Б

Північна Буковина;

В

Закарпаття;

Г

Південна Буковина;

Д

Східна Галичина.

  1. 3.       Позначте історичний термін, зміст котрого розкриває опис: «Відбувається різке збільшення міського населення України – у період 1811–1858 рр. – з 513 тис. чол. до 1,5 млн. чол. У містах Лівобережжя кількість мешканців зросла у 2 рази, на правобережжі – у 2,7 рази, на Півдні – в 4,5 рази...»:

А

індустріалізація;

Б

еміграція;

В

імміграція;

Г

депопуляція;

Д

урбанізація.

  1. 4.       Позначте подію українського соціально-економічного життя, що відбулася у 1823 р.:

А

поява першого цукрового заводу на Київщині;

Б

поява на р. Дніпро першого пароплава «Бджілка»;

В

проведення генерал-губернатором Малоросії Д. Бібіковим інвентарної реформи;

Г

запровадження російським міністром Олексієм Аракчеєвим військових поселень;

Д

оголошення м. Одеси порто-франко.

  1. 5.       Позначте назву міста, що стало столицею австрійського коронного краю – Королівства Галичини та Лодомерії:

А

м. Відень;

Б

м. Чернівці;

В

м. Мукачеве;

Г

м. Львів;

Д

м. Перемишль.

ІІІ. Завдання з вибором декількох правильних відповідей

1)      Позначте події, що відбулися на території Галичини упродовж першої половини ХІХ ст.:

А

відновлення діяльності Львівського університету;

Б

початок селянських заворушень під керівництвом Лук’яна Кобилиці;

В

початок діяльності «Руської трійці»;

Г

видання «Русалки Дністрової»;

Д

утворення «Галицько-Руської Матиці».

  1. 2.       Позначте факти, що стосуються життєпису Тараса Шевченка:

А

вихідець із кріпацької родини;

Б

діяч декабристського руху;

В

студент петербурзької академії наук, учень Карла Брюллова;

Г

директор гімназії вищих наук у м. Ніжині;

Д

студент Харківського університету;

Е

учасник Кирило-Мефодіївського товариства;

Є

автор першої навчальної книги з української історії для дітей старшого шкільного віку;

Ж

автор історичної поеми «Гайдамаки».

  1. 3.       Позначте імена та прізвища діячів Кирило-Мефодіївського товариства:

А

Іван Орлай;

Б

Тарас Шевченко;

В

Микола Костомаров;

Г

Микола Маркевич;

Д

Василь Білозерський;

Е

Пантелеймон Куліш;

Є

Петро Гулак-Артемовський;

Ж

Микола Гулак.

  1. 4.       Позначте назви творів, що стосуються живописного доробку Тараса Шевченка:

А

«Портрет українця»;

Б

«Живописна Україна»;

В

«Дівчина з Поділля»;

Г

«Притча про блудного сина»;

Д

«Продаж сіна на Дніпрі»;

Е

«Катерина».

  1. 5.       Позначте ознаки зародження ринкової економіки у підросійській Україні упродовж першої половини ХІХ ст.:

А

розвиток товарно-грошових відносин;

Б

посилення експлуатації селянства;

В

зростання товарності сільського господарства;

Г

занепад багатьох поміщицьких маєтків;

Д

поширення застосування найманої праці у промисловості;

Е

впровадження у промисловість тогочасних технічних досягнень;

Є

поглиблення спеціалізації регіонів.

ІV. Завдання на встановлення відповідностей

  1. 1.       Установіть відповідності між назвами категорій селян підросійської України та визначеннями ступеня їх особистої залежності:

А

кріпаки;

Б

оброчні;

В

місячники;

Г

монастирські;

Д

державні.

1

селяни, звільнені від державних і земських податків, зо що зобов’язані були утримувати на постої одного-двох солдатів;

2

селяни, праця яких використовувалася здебільшого на мануфактурах;

3

селяни, які обробляли угіддя релігійних інституцій задля чого були прикріплені до монастирів чи церков;

4

селяни, які не мали наділів і перебували на утриманні поміщиків;

5

селяни, які регулярно сплачували поміщику грошовий податок і мали право на поселення в обраному місці;

6

селяни, які були особисто, соціально й економічно залежними від своїх поміщиків.

  1. 2.       Установіть відповідності між термінами та їх визначеннями:

А

«весна народів»;

Б

автономія;

В

інтелігенція;

Г

національна меншина;

Д

конституційна монархія.

1

форма правління, за котрої влада монарха обмежена конституцією;

2

частина соціально-етнічної спільноти, яка становить меншість відносно головної (панівної) нації (народності);

3

насильницьке втручання однієї або кількох держав у внутрішні справи іншої держави;

4

сукупність революцій, що прокотилися в країнах Європи весною 1848 р.;

5

принцип самоуправління, права населення тієї чи іншої території самостійно вирішувати справи свого внутрішнього життя;

6

соціальний прошарок людей, професійно зайнятих розумовою працею, розвитком та поширенням культури у суспільстві.

V. Завдання на встановлення правильної послідовності

  1. 1.       Розташуйте у хронологічній послідовності події, що відбувалися на українських землях упродовж першої половини ХІХ ст.

 

А

припинення діяльності Кирило-Мефодіївського товариства;

Б

початок роботи з’їзду діячів української культури – «Собору руських учених»;

В

відкриття Київського університету Св. Володимира;

Г

перше видання «Кобзаря»;

Д

придушення австрійською владою Львівського повстання.

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.02 сек. 2,646,301 унікальних відвідувачів