March 19 2019 23:05:04
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Невеселі роздуми на ...
· Ранние развитие ребе...
· Здійснити перший кро...
· Цифровая графика - м...
· Бізнес-тренінги та п...
Лічильники
Тема: Господарське і повсякденне життя. Суспільство Давнього Єгипту.

Тема: Господарське і повсякденне життя. Суспільство Давнього Єгипту.

Мета: Ознайомити учнів із природними умовами та розташуванням Давього Єгипту, основними заняттями давніх єгиптян; простежити взаємозв’язок між природними умовами і господарським розвитком Давнього Єгипту.

Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть називати заняття єгиптян, найважливіші досягнення господарства, структури суспільства, побуту давніх єгиптян; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни « держава », « цивілізація », « фараон »; описувати умови життя та праці давніх єгиптян; визначати особливості господарського життя в Давньому Єгипті.

Тип уроку: комбінований.  

Структура уроку

1.Організіційний момент.

2.Актуалізація опорних знань.

3. Вивчення нового матеріалу:

І). Зрошувальне рільництво.

ІІ). Повсякдення життя. Ремесла.

ІІІ). Структура суспільства.

IV). Організація виробництва

4. Узагальнення і систематизація знань.

5. Підсумки уроку.

6. Домашнє завдання.

Хід уроку

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

А). Коли утворилася держава в Давньому Єгипті?

Б). Скільки царств входило до складу Єгипту? Як вони називались?

В). З якою метою зводилися піраміди?

Г). Яким був клімат Єгипту?

3. Вивчення нового матеріалу

І) Зрошувальне рільництво

Розповідь вчителя. Рільництво відіграло значну роль у житті єгиптян. Вирощування рослин було можливе лише завдяки досконалій системі зрошування. Створення системи каналів забезпечувало зберігання води, що заливала поля під час щорічного розливу Нілу(на той момент дренажный насос іще не винайшли). Іригаційна система була створена ще в V-IV тис. до н.е. Саме необхідність її побудови призвела до появи перших дрібних держав – номів. Створення та подальше обслуговування системи зрошування привели до необхідності розвитку багатьох наук, зокрема геометрії, у якій єгиптяни вважаються першопрохідцями. Система зрошування була настільки важлива, що перебувала під особливою охороною фараона, розподілом води між окремими полями завжди завідували окремі чиновники.

Робота учнів із підручником ( альтернативний варіант роботи )

Опрацювати відповідний текст параграфа та знайти відповідь на питання:

1) Як зрошувалися землі до яких не доходила вода?

2) Чому в роботах з осушення і зрошення долини Нілу брало участь усе доросле населення общини?

3) Чиїм обов’язком було організовувати роботу людей: давати завдання, стежити за порядком?

ІІ). Повсякденне життя.

Ремесла. Учні об’єднуються у п’ять груп, кожна з яких одержує завдання, що містить тему повідомлення, яке їм треба підготувати з допомогою підручника. Для виконання завдання надається 8-10 хвилин, після чого групи представляють результати своєї роботи. Після того як будуть вислухані повідомлення представників усіх груп, учитель пропонує скласти схему, що відображає порядок управління єгипетським суспільством. Особливу увагу слід звернути на те, яку роль відігравала досліджувана група в суспільстві: правила чи була підлеглою.

Група 1 Розповісти про життя фараонів.

Група 2 Розповісти про життя вельмож.

Група 3 Розповісти про життя селян. Група

4 Розповісти про життя ремісників.

Група 5 Розповісти про життя рабів.

ІІІ). Структура суспільства.

Завдання. Скласти схему за допомогою вчителя « Єгипетське суспільство ». Оскільки побудова схеми викликає деякі труднощі в учнів, роботу виконуємо в декілька етапів: спочатку розділяємо всі відомі школярам групи на тих, хто правив, і тих, хто підкорявся, на знатних і незнатних. Фараон, вельможі. селяни, ремісники, раби Потім слід звернути увагу на те, що влада фараона була безмежною, і навіть вельможі під час доповідей падали перед ним ниць, та підкреслити, що найбільш безправними були раби. Заповнена схема може мати такий вигляд.

IV). Організація виробництва. Основу господарського життя Єгипту, становило зрошувальне рільництво, яке поєднувало ірригаційну систему, зрошувальні роботи і примітивну техніку обробітку землі. Землю обробляли мотикою і примітивним плугом. Сіяли ячмінь, пшеницю, льон. Сільське господарство мало спеціалізований характер. Верхній Єгипет став центром рільництва, а Нижній Єгипет – скотарства, садівництва та виноградарства. Із давніх часів у Єгипті склалася система, яка полягала в поділі полів на « верхні » та « нижні ». « нижніми » називалися поля, які затоплювались під час розливів Нілу. На них будували дамби для затримки води. На « верхні » поля, куди вода під час розливів не потрапляла її доводилось піднімати за допомогою журавлів – шадуфів та водяних коліс. Ремонт дамб, чищення каналів, регулювання послідовності поливання полів, польові роботи, пов’язані з режимом зрошення – усе це могло здійснюватися лише при жорсткому контролі й управлінні з єдиного центру. Ці функції виконувала держава. Отже держава в Давньому Єгипті виникла через необхідність об’єднання сил хліборобів – общинників для будівництва зрошувальних систем.

4.Узагальнення і систематизація знань.

Фронтальне опитування.

1) Яке заняття було основним у Єгипті?

2) Які ремесла розвивались?

3) На які групи ділилось єгипетське суспільство?

4) У чому полягали особливості організації виробництва у Давньому Єгипті?

5. Підсумки уроку

6. Домашнє завдання

А) Опрацювати текст параграфу.

Б) Скласти розповідь від імені представника певної групи населення Єгипту про своє життя.

 

Автор Сердюк В.Ю. Рогатинська СЗОШ І-ІІІ ст. №1

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.09 сек. 2,429,625 унікальних відвідувачів