Тема: утворення числа 200. Розкладання чисел на розрядні доданки. Назви чисел третього розряду. Задачі на дві дії, що передбачають знаходження невідомого зменшуваного.
Мета:
вправляти учнів у лічбі в межах другої сотні, у розкладанні чисел на розрядні доданки;
ознайомити учнів з утворенням числа 200 та інших розрядних трицифрових чисел.
1. Організація класу.
Встали всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Не дрімати, не лежати
Лише думати і міркувати.
2. Сьогодні ви мовою математики дізнаєтеся про одну тваринку.
А про яку саме, ви самі скажете після того, коли за допомогою математичної абетки розвяжете приклади. (Абетка з числами розміщена на дошці, під нею приклади).
32-2=?
2*6=?
4*4=?
5*3=?
11-10=?
Так, головним героєм на нашому уроці буде білочка. Вона приготувала для вас сюрпризи. Підійдіть, буль-ласка, до ялинки і знайдіть горішок із цифрою 1.
Мозковий штурм.
А) повторення таблиці множення;
Б) 2 учні розвязують рівняння;
В) інші математичний диктант;
Запишіть 9-ту частину від 72;
Запишіть розвязки рівнянь х*9=54; 45*х=9.
Запишіть значення виразу К : 9, якщо К=81
Ділене є 3, частко – 9. Запишіть дільник.
3 м. 6 дм. зменшити в 3 рази.
Перший множник 9, добуток – 18. Вкажіть другий множник.
Картки для опитування
№1 1. Запишіть у вигляді суми розрядних доданків число 48
2. Запиши сусідів чисел: 138 і 100
3. Знайди значення виразу 24 : А, де А=3;
№2 Запиши числа, що передують таким числам: 135, 159, 170.
Запиши числа, що йдуть за числами 135, 159, 170.
Полічи від 95 до 104, від 157 до 165.
Полічи десяткками від 70 до 120, від 150 до 190
Підійди, будь-ласка, до ялиночкики та візьми горішок із цифрою 2. Що на ньому пише?
Вивчення нового матеріалу.
Підручник ст. 71 №473
Діти, подивіться уважно на малюнок і скажіть, яке число ми одержимо, коли до 199+1., тобто 200 є наступним після числа 199. Давайте полічимо до 200 від 190.
Ми навчилися лічити і читати числа до двохсот. Кожне наступне число, ми одержували способом додавання одиниці до попереднього. Таким способом можна лічити до трьохсот, чотирьохсот і т.д. Але це забере багато часу. Далі ми будемо утворювати числа із сотень, десятків і одиниць. Одноцифрові числа від 1 до 9 називаються числами першого розряду; 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 – числами другого розряду.
До чисел третього розряду належать ті, що складаються однієї, двох, трьох – девяти сотень. Рзгляньте їх утворення і назви.
№474. Якщо до числа 900 додамо 100, то одержимо число, яке називається тисяча 900+100=1000 – скільки цифр у записі? Правильно – 4. отже число 1000 – це найменше чотирицифрове число, а найменше трицифрове яке? А найбільше трицифрове яке? Білочка уже нагадує, що час зняти горішок із цифрою 3
Закріплення вивченого матеріалу. Розклади на розрядні доданки числа 81, 127. 107 і 120 самостійно.
Робота в парах.
1. Запишіть усі можливі трицифрові числа у яких є 4 сотні і 5 десятків, а число одиниць може бути довільним. (450-459).
2. Запишіть число в якому 8 десятків і 3 одиниці; 8 сотень і 3 одиниц; 8 сотень і 3 десятки. (83, 803, 830)
3. Запишіть усі можливі трицифрові числа у яких одиниць 7, десятків – 5. (157, 257, 357, 457, 557, 657, 757, 857, 957).
4. Порівняйте числа: 877 788 199 211 195 200 5. 129+1=? 200+100=?
5. Запишіть числом: сто шістдесят сім, сто вісімдесят чотири, сто дев’яносто дев’ять, п’ятсот. А тепер зайдіть наступний 4 горішок.
Самостійна робота
На дошці приклади:
400+100=?
500+100=?
300+100=?
100+100=?
800+100=?
900+100=?
Записують у зошити один учень зачитує відповіді.
№471 Ми з вами розкладали числа на розрядні доданки, а ці операція є оберненою до операції розкладання на розрядні доданки. Читаємо 1 стовпчик, 2 і 3 стовпчик самостійно. Як записали числа 3-го стовпчика? (читаємо числом)
5 горішок
Розвиток математичних знань. №475, 478 – самостійно І ряд.
№475 Купили - ? Витратили – 9 б. Залишилось – у 3 рази більше ніж купили. Що є невідомим у цій задачі? – Зменшуване. Як знайти зменшуване? Відємник відомий? – 9, а різницю треба знайти (діями з пояненням) 9*3=27 б. – залишилося 27-9=36 – купили. (9*3)+9=36
Відповідь: №476 – усно.
Д/З. №470 – ІІ рядок і 477, 478 – І рядок. 6 горішок – геометричний матеріал. Р - ? А=3 см.
7 горішок – розвиток: розфарбуйте білочку (білочка передала горішки).
Автор: Сердюк М.І. (вчитель-методист Рогатинської СЗОШ І-ІІІ ст.№1)
Спонсорський пост
Конвекторы отопления и различные радиатора для вас всегда предлагает компания "Метойл". у нас всегда в наличии широкий спектр различных обогревательных приборов которые помогут решить пробелмы с отоплением в любом помещении.
Схожі матеріали Конспект уроку для 2 класу на тему : "Розв’язування прикладів і задач" |