October 18 2019 14:59:03
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Тема. Життя в середньовічному місті

Мета. Розглянути життя середньовічного міста, ознайомити з органами управління, боротьбою між патриціями, плебеями та цехами; продовжувати формувати вміння роботи з навчальним текстом, розвивати навички роботи зі схемами, вчити концентрувати увагу, висловлювати свою думку; виховувати інтерес до вивчення історії, повагу до минулого європейських народів. 
Тип уроку. Комбінований. 
Обладнання. Підручник, схема "Органи місцевого самоврядування" 
Основні поняття, терміни: патриції, плебеї, комуни, мер, магістрат, рада, суд.

Хід уроку 
І. Організаційний момент. 
ІІ. Актуалізація опорних знань. 
Перевірка домашнього завдання. 
Завдання. 
Зазначте, які з наведених факторів у діяльності цехів є позитивними, а які - негативними: 
• не дозволялося розширювати майстерні 
• чинили перешкоди появі нових майстрів 
• вимагалося виробляти речі високої якості 
• заборонялося ворогування між майстрами і переманювання купців 
• охоронялися міста й ремісники від ворогів 
• одні ремісники збагачувалися за рахунок інших 
• майстрам створювалися однакові умови праці і продажу 
• знищувалися цінні винаходи 
Завдання: написати на дошці причини виникнення середньовічних міст (1 учень) 
Перевірка творчого домашнього завдання: заслухати план оповідання на тему "У середньовічній майстерні ремісника" (2-3 учні). 
Завдання: Уявіть, що ви - середньовічний купець, який відправляється з Венеції до Шампані. Вкажіть, яким шляхом ви будете добиратися на ярмарок, чому саме цим шляхом? Які товари, на вашу думку, будуть користуватися попитом на ярмарку в Шампані і що ви зможете там придбати? 
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. 
Сьогодні на уроці ми познайомимося з життям в середньовічному місті, з'ясуємо, що являло собою середньовічне місто, які проблеми існували в місті і яким чином вони вирішувалися, хто стояв на чолі міста, спробуємо порівняти життя в середньовічному і сучасному місті. 
ІV. Вивчення нового матеріалу. 
План. 
1. Вулиці та майдани. 
2. Міста-комуни. 
3. Міське самоврядування. 
4. Цехи проти патриціїв, плебеї проти цехів. 
1 питання розглядається шляхом опрацювання матеріалу підручника 
Учні повинні розповісти, що їм сподобалося, а що - ні і чому у середньовічному місті . 
2 питання пояснює вчитель. Він звертає увагу учнів на причини виникнення міст-комун, проводиться робота з терміном "комуни", розглядає відносини короля з містами, діяльність органів самоврядування. 
Запитання до класу: чому виникла приказка "Міське повітря робить людину вільною"? 
3 питання опрацьовується за допомогою використання елементів рольової гри: 
клас поділяється на 2 групи, між якими розігрується питання на точність відповіді: 
використовуючи підказки скажіть, як називалися заможні, корінні повноправні жителі Стародавнього Риму? (патриції) 
_а_р_ц_ _ 
Група, яка першою здогадалася, про що йде мова, отримує право стати патриціями. Інша група перетворюється на плебеїв. 
Завдання групам: на основі прочитаного тексту підручника 
розповісти про особливості свого життя в місті та проблеми, які виникали в різних верств населення (плебеїв і патриціїв) та шляхи їх розв'язання. 
ІV. Закріплення вивченого матеріалу 
Вчитель пропонує здійснити подорож у часі і прогулятися вулицями середньовічного міста. 
Ми прийшли до невідомого нам міста і хочемо увійти до нього, бо вже вечоріє, сонечко сідає, ворота мають незабаром зачинитися... 
Завдання. Продовжити розповідь про середньовічне місто (методом ланцюжка - кожен учень має право на одне речення, яким описує побачене в місті). 
Завдання: неуважний учень не зовсім точно відтворив схему міського самоврядування. Вам потрібно виправити помилки, доповнити схему необхідними термінами та пояснити їх. 
V. Підсумки уроку. 
Вчитель. Отже, ми бачимо, що життя в середньовічному місті було досить строкатим, тому що мало багато проблем, які вимагали негайного вирішення. 
VІ. Домашнє завдання. 
Опрацювати § підручника

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.02 сек. 2,523,031 унікальних відвідувачів