December 01 2020 03:53:57
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Тема: Зростання агресивності Німеччини. Крах політики умиротворення.

Урок 5.

 

Тема: Зростання агресивності Німеччини. Крах політики умиротворення.

Мета: простежити процес зростання агресивності Німеччини; закріпити навички аналізу й зіставлення історичного матеріалу, уміння розглядати історичні явища в конкретно-історичних умовах; виховувати національну свідомість та гідність, повагу до національних інтересів інших народів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, стінна карта «Політична карта світу», атлас.

Основні поняття і терміни: «аншлюс», Мюнхенська угода.

Основні дати: 1938 р.— аншлюс Австрії Німеччиною; вересень 1938 р.— Мюн хенська змова; березень 1939 р.— окупа ція Чехословаччини

 

ХІД УРОКУ.

 І. Організація класу.

Урок проводиться  за технологією «Ажурна пилка» (Джиг–со)»

Учні об’єднані в 4 «домашні» групи і кожна група отримує свій інформаційний пакет.

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. «Домашні» групи опрацьовують матеріал

 

Інформаційний пакет для І групи:

Тема: «Аншлюс» Австрії

  1.  Підручник.

Полянський П.Б. Всесвітня історія.1914 – 1939: Підр.для 10-го  кл. – К: Ґенеза, 2002.

Бердичевський Я.М., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 1914 – 1939: Навч. посіб. Для 10 кл. – К.:А.С.К., 2000

 

  1. Документи: З директиви А. Гітлера від 11 бе резня 1938 р, про вторгнення в Авст рію: «... 2. Командування всією опера цією в цілому я приймаю на себе... Сухопутним військам: вступити на те риторію Австрії.., швидко оволодіти Віднем і виставити заслон на австрій сько-чеському кордоні. Військово-повітряним силам: вести демонстративні дії й скидати пропа гандистські матеріали; оволодіти австрійськими аеродромами для мож ливого приймання додаткових сил; надавати необхідну підтримку сухо путним військам...»
  2. Схема-конспект.

●        листопад 1937 р. гітлерівське керівництво прийняло рішення про форсовану підготовку до загарбання Австрії;

●        11 березня 1938 р. підготовлено директиву про вторгнення до Австрії; ультиматум про передачу влади Зейс-Інкварту; прохання Зейс-Інкварта про «допомогу» для встановлення в країні     «порядку і спокою»;

●        12 березня 1938 р. німецькі війська безперешкодно вступили до Австрії;

●        квітень 1938 р. Велика Британія, Франція, США ліквідували свої дипломатичні місії у Відні, тим самим визнавши «аншлюс».

 

Інформаційний пакет для ІІ групи:

Тема: Мюнхенська угода

  1. Підручник.

Полянський П.Б. Всесвітня історія.1914 – 1939: Підр.для 10-го  кл. – К: Ґенеза, 2002.

Бердичевський Я.М., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 1914 – 1939: Навч. посіб. Для 10 кл. – К.:А.С.К., 2000

 

 2) Документи:

2. Мюнхенська угода (витяг).

29 вересня 1938 року

 Німеччина, З'єднане Королівство, Франція та Італія, згідно з уже принципово досягнутою угодою відносно поступ ки Судето-німецької області, домовилися про такі умови і форми цієї поступки, а також про необхідні для цього заходи, й проголошують себе на виконання цієї угоди відповідальними кожна зокрема за забезпечення заходів, необхідних для її виконання:

  1. Евакуація починається з 1 жовтня.
  2. З'єднане Королівство,  Франція,  Італія згодилися з тим, що евакуацію території буде закінчено до 10 жовтня, причому не буде вдіяно жодних руйнацій споруд, що існують, і що чехословацький уряд несе відповідальність за те, що евакуацію області буде проведено без пошкодження означених споруд.
  3. Форми евакуації буде встановлено в деталях міжна родною комісією, що складається з представників Німеччини, З'єднаного Королівства, Франції, Італії та Чехословаччини
  4. Поетапне зайняття німецькими військами районів з переважаючим німецьким населенням починається з 1 жовт ня. Інша область, що має здебільшого німецький характер, буде негайно визначена згаданою вище міжнародною комісією, і вона буде зайнята німецькими військами до 10 жовтня.
  5. Згадана у параграфі 3 міжнародна комісія визначає райони, в яких має відбутися плебісцит. Ці райони до закін чення плебісциту будуть зайняті міжнародними військовими частинами. Ця ж міжнародна комісія повинна визначити порядок проведення плебісциту, причому за основу слід узяти порядок проведення плебісциту в Саарській області.  Міжнародна комісія призначить також день проведення плебісциту одначе цей день не повинен бути призначений пізніше кінця листопада.

 

Свідчення

               Е. Бенеш; «Це велика драма, з якої ми вийдемо очищеними. Наша нація завжди може вбачати в наших діях вели ку моральну силу. Єдині з усіх народів, чехи під час цієї жахливої кризи нічим себе не заплямували.., нікого не обра зили, нікого не полишили, нікому не за вдали шкоди власними помилками».

3) Схема-конспект.

 - квітень 1938 р. у Берліні розроблено план загарбання Чехословаччини «Грюн»;

 - травень 1938 р. часткова мобілізація в Чехословаччині;

 - весна-літо 1938 р. західні країни наполегливо радили Чехословаччині піти на поступки;

 - 13 вересня1938 р. судейські фашисти вчинили заколот, після його придушення Німеччина загрожує Чехословаччині розправою;

 - вересень 1938 р. Радянський Союз запропонував Чехословаччині всебічну допомогу;

 - 29-30 вересня 1938 р. Мюнхенська конференція;

 - жовтень 1938 р. Судейську область передано Німеччині, Тушинську  Сілезію – Польщі, частину Словаччини й Карпатську Україну – Угорщині. Чехословаччина втратила третину своєї території, 5 млн. населення, до 50 % виробничих ресурсів, висококласні військові укріплення

 

Інформаційний пакет для ІІІ групи:

Тема: Ліквідація Чехословацької держави

1) Підручник.

Полянський П.Б. Всесвітня історія.1914 – 1939: Підр.для 10-го  кл. – К: Ґенеза, 2002.

Бердичевський Я.М., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 1914 – 1939: Навч. посіб. Для 10 кл. – К.:А.С.К., 2000

 

2) Документи та матеріали:

  Е. Бенеш: «Кинуті напризволяще  й оточені лише ворогами, ми були б божевільними і виявилися б винуватця ми перед собою та всією Європою, якби із власної волі спробували розпочати війну, для ведення якої світ ще ні морально, ні технічно не був готовим. Німеччина знищила б нас напа ла на Росію з мовчазної згоди всієї континентальної Європи...»

         К. Готвальд, депутат-комуніст На ціональних зборів ЧСР: «Рокова капі туляція чехословацького уряду ...за охотила зухвалу агресивність ворога. ...Уряд не мав ні конституційного, ні політичного права капітулювати. Народ хотів боротися. Армія хотіла боро тися. Уся нація хотіла всіма засобами захищати свою країну...»

    Посол Франції у Німеччині Р. Кулондр 19 березня 1939 р.: «Після Мюнхенської угоди відразу стало зро зуміло, що за Рейном підписані угоди трактуються як надання Німеччині свободи дій у Центральній і Східній Європі... У Німеччині зрозуміли, чи зробили вигляд, що так зрозуміли, нібито в Мюнхені Франція й Англія хотіли, перш за все, відвернути засто сування сили, але що в іншому ці країни погоджуються з переважанням німецької волі у тих районах, де ні Париж, ні Лондон не мають жодної можливості для ефективного втручання ...Мюнхенських угод більше не існує…Однак не можна виключати й того, що райх ще до завершення здійснення своїх планів на Сході рушить проти західних держав».

3) Схема-конспект

 - президент Бенеш Залишив пост, влада перейшла до Е. Гаха;

 -  14 березня 1939 р. проголошено незалежність Словакії;

 - 15 березня 1939 р. проголосила незалежність Закарпатська Україна, але на її територію за згодою Гітлера вдерлися угорські війська;

 - 15 березня 1939 – ліквідовано державну незалежність Чехословаччини, землі окуповано («Протекторат Богемія та Моравія»).

 

Інформаційний пакет для ІV групи:

Тема: Німецькі претензії до Литви та Польщі

1) Підручник.

Полянський П.Б. Всесвітня історія.1914 – 1939: Підр.для 10-го  кл. – К: Ґенеза, 2002.

Бердичевський Я.М., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 1914 – 1939: Навч. посіб. Для 10 кл. – К.:А.С.К., 2000

 

 

2) Документи та матеріали:

          Й. Ріббентроп Ю. Урбшісу 20 бе резня 1939 р.: «Становище у Клай педському краї таке, що будь-якої хвилини там може бути пролито німецьку кров, і якщо це станеться, німецька армія негайно вступить у Литву. А де вона зупиниться, ніхто заздалегідь сказати не може, Єдиний вихід для Литви – безвідкладно пере дати Клайпедський край Німеччині».

          А. Гітлер: «Польща завжди була на боці наших ворогів. ...Тому не може бути й мови про те, щоби помилувати Польщу. Нам залишилося одне: напа сти на Польщу за першої можливості. ..Наше завдання - ізолювати Польщу.  Успіх ізоляції вирішуватиме справу».

 

3) Схема-конспект

 - березень 1939 р. німецькі війська зайняли Мемельську область;

 - 21 березня 1939 р. вимоги щодо Гданська та будівництва та екстериторіальної залізниці та автостради;

 -  квітень 1939 р. визначено термін готовності німецьких збройних сил до нападу на Польщу.

 

2. Учні розходяться по експертних групах, кожен представляє «свій» матеріал.

 

3.  Учні повертаються до «домашніх» груп діляться отриманою інформацією.

 

ІІІ. Узагальнення, корекція вивченого, формування висновків.

     Політика умиротворення стала ганебною сторінкою дипломатії країн Заходу. Зрадивши своїх союзників на Сході Європи (Чехословаччину та ін.), Англія і Франція так і не досягли бажаного миру. Потураючи агресору, Англія і Франція прискорили процес розв’язування Другої світової війни.

 

ІV. Домашнє завдання.

  1. Підручник.

Полянський П.Б. Всесвітня історія.1914 – 1939: Підр.для 10-го  кл. – К: Ґенеза, 2002. – С. 271 – 278.

Бердичевський Я.М., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 1914 – 1939: Навч. посіб. Для 10 кл. – К.:А.С.К., 2000. – С. 385 – 393

 

Автор: Рак Сергій Олександрович,

вчитель історії Топильнянського НВК спеціаліст вищої категорії.

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 2

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.03 сек. 2,689,458 унікальних відвідувачів