December 01 2020 04:03:38
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Тема: Згуртування сил агресії.

Урок 4

Тема: Згуртування сил агресії.

Мета: простежити процес ліквідації Версальської сис теми і консолідацію сил агресорів, розкрити зміст зовніш ньополітичного курсу гітлерівської Німеччини, показати процес формування «осі» Берлін—Рим—Токіо; формува ти в учнів уміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал; виховати учнів у дусі патріотизму, взаєморозу міння між народами.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, стінна карта «Політична карта світу», атлас.

Основні поняття і терміни: Сталевий пакт, політика умиротворення.

Основні дати:  ли пень 1937 р.— початок повномасштабної війни Японії проти Китаю; 1936р.— підпи сання договору між Німеччиною та Іта лією (вісь Берлін— Рим); липень 1936 р.— підписання «Антикомінтернівського пакту» між Німеччиною та Японією; ли пень1937 р.— при єднання Італіїї до «Антикомінтернівського пакту»; липень 1938р.— радянсько-японський конфлікт біля о. Хасан.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка знань учнів.

До дошки викликаються дві пари учнів. Одна пара заповнює першу частину таблиці, де потрібно зафіксувати факти зростання агресивності окремих держав, інша пара навпроти записує реакцію світового співтовариства на названі агресивні дії та вказує на їх результативність. Клас слідкує за роботою і в разі потреби допомагає тій чи іншій парі.

 

Факти зростання агресивності окремих держав

Реакція світового співтовариства

 

 

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

1. Вторгнення Японії до Центрального Китаю

 

1) Представлення та коментування підготовлених учнями картосхем. Решта учнів задають запитання. Фактичний матеріал учні записують в зошит:

 - жовтень 1935 р. Японія оголосила свою політику стосовно Китаю. Вона полягала в "трьох позиціях":

 союз Китаю з Японією для придушення комунізму в Азії;

 відхід Китаю від співробітництва з "варварами" (тоб то усіх держав, окрім Японії);

      встановлення економічного співробітництва між Японією, Маньчжоу-Го і Китаєм.;

 -  7 липня 1937 р. Японія розпочала війну проти Китаю. Водночас із наступом на Півночі японці розгорнули військові дії у Центральному Китаї;

 -  13 серпня 1937 р. розпочато наступ на Шанхай.

 - до кінця 1937 р. японські війська захопили Тянь цзінь, Пекін, Нанькоу, Шанхай і тогочасну столицю краї ни Нанкін.

 

2) Робота з підручником, учні фіксують реакцію окремих держав та світового співтовариства на агресивні дії Японії проти Китаю:

- 20 лютого 1938 р., виступаючи у рейстазі, Гітлер заявив про визнання Німеччиною Маньчжоу-Го і схвалив дії японських військ у Китаї;

- в квітні 1938 р. Німеччина припинила продаж зброї Китаю, згодом відкликала своїх військових радників;

 - агресія Японії завдавала серйозних збитків інтересам США і Великої Британії, однак якогось ефективного опору Японії західні країни не чинили;

 - не бажаючи конфронтації з Японією і всупереч закону про нейтралітет, США продавали агресорові стратегічну сировину.

 

3) Радянсько-японські збройні конфлікти.

         Наприкінці 30-х рр. Японія двічі перевірила на міцність СРСР на Далекому Сході й у союзній йому Монголії. Перший серйозний японсько-радянський збройний конфлікт стався влітку 1938 р. у районі озера Хасан, де японці ' силами двох піхотних дивізій, кавалерійської та піхотної бригад безуспішно атакували позиції Червоної армії. У серпні бойові дії закінчи лися поразкою Японії.

Вдруге дві країни зійшлися на полі бою в 1939 р. у районі озера Халхін-Гол на території Монголії. Після запеклих боїв, під час яких Японія втратила близько 80 тис., а монгольські й радянські війська — близько 18 тис. вояків, японці знову зазнали поразки.

 

 

2. Створення вісі «Берлін – Рим – Токіо».

 

1) «Мозковий штурм».  Що об’єднувало Німеччину, Італію та Японію?

 

2) За розповіддю вчителя учні записують етапи створення блоку агресивних держав:

 - 23 жовтня 1936 р. німецько-італійські домовленості (Німеччина визнавала загарбання Італією Ефіопії, Італія обіцяла у Лізі Націй провадити вигідну для Німеччини політику, підтримувати її «зусилля на надбання колоній», домовилися про надання допомоги путчистам в Іспанії, погоджено політику щодо Великої Британії та Франції) – оформлення вісі «Берлін – Рим»;

 - 25 листопада 1936 р. підписано німецько-японську «Угоду проти Комуністичного Інтернаціоналу» і додатковий протокол та «Додаткову секретну військову угоду», спрямовану проти СРСР;

 - 6 листопада 1937 р. відбулося приєднання Італії до «Антикомінтернівського пакту». Виникло об’єднання трьох агресивних держав, що дістало назву «вісь Берлін – Рим – Токіо»

 - 1939 р. підписано «Сталевий пакт».

      До середини 1930-х рр. Німеччина, Італія та Японія стали на шлях прямого порушення умов післявоєнного врегулювання. Над усією Версальсько-Вашингтонською системою нависла загроза. Альтернативою їй був запропонований Німеччиною, Італією та Японією «новий порядок», що був заснований на пануванні сили і зводився до розподілу світу між цими державами. Шлях до «нового порядку» йшов через війну.

 

  1. Політика умиротворення агресорів.

 

    Пригадайте реакцію великих держав на агресивні дії Німеччини, Італії, та Японії.

    Отже, політика умиротворення – це намагання Великої Британії та Франції, з мовчазної згоди США, не вживати щодо Гітлера силових методів, котрі б дали йому привід розпочати війну.

     З’ясувати причини політики умиротворення пропонується з допомогою методу «Синтез думок»: Учні об’єднуються в три групи – І група, ІІ група та група експертів. Групи отримують завдання визначити причини політики умиротворення агресора. Після виконання завдання І група передає аркуш з своїм варіантом ІІ групі, учасники якої доповнюють записи своїми думками, підкреслюють те, з чим не погоджуються. Опрацьовані таким чином аркуші передаються експертам, які знову ж таки зіставляють написане з власним варіантом, роблять загальний звіт, котрий обговорює весь клас.

    Можливий варіант виконання завдання:

●        наявність протиріч між Британією та Францією, небажання Британії допустити посилення Франції;

●        думки про можливість пом’якшення умов Версальського договору для Німеччини;

●        недооцінка сутності нацизму та того, на що здатен Гітлер;

●        пацифістські настрої громадськості західних держав, страх повторення  жахів війни;

●         зосередженість Англії, Франції та США на внутрішніх проблемах, викликаних економічною кризою;

●        переконання США про віддаленість від європейського континенту та Британії про відокремленість Ла-Маншем.

 

ІV. Підсумки.

Міні-дискусія.       Питання для дискусії:

Політика умиротворення – закономірне прагнення пом’якшити версальські «перегини» чи фатальна помилка зовнішньополітичної стратегії?

    Незаперечним залишається факт, що політика умиротворення так і не забезпечила бажаного миру. Потураючи агресору, Англія і Франція прискорили процес розв’язання Другої світової війни.

 

V. Домашнє завдання.

1)  Матеріал підручника

Полянський П.Б. Всесвітня історія.1914 – 1939: Підр.для 10-го  кл. – К: Ґенеза, 2002.  – С. 269 – 271.

Бердичевський Я.М., Ладиченко Т.В. Всесвітня історія: 1914 – 1939: Навч. посіб. Для 10 кл. – К.:А.С.К., 2000. – С. 381 – 385.

2) Попередній розподіл питань для розгляду на наступному уроці за методом («Ажурна пилка», «Джиг-со»): «Аншлюс» Австрії; Мюнхенська угода; ліквідація Чехословацької держави; німецькі претензії до Польщі та Литви.

Автор: Рак Сергій Олександрович,

вчитель історії Топильнянського НВК спеціаліст вищої категорії.

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.06 сек. 2,689,464 унікальних відвідувачів