October 18 2019 14:03:07
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
ТЕМА. СУСПІЛЬНИЙ УСТРІЙ ТА ГОСПОДАРСЬКЕ ЖИТТЯ КИЇВСЬКОЇ РУСІ У ІХ-Х СТ. (ВАРІАНТ І)

Мета:

  • висвітлити суть і значення розквіту Київської Русі у IX—XI ст., ознайомити із соціальним та господарським життям Київської Русі, роз­крити значення розвитку ремісничих професій і їх вплив на розквіт держа­ви;
  • розвивати вміння аналізувати історичні факти й події, оцінювати їх зна­чення, узагальнювати фактичний матеріал, робити висновки, розвивати навички ведення дискусії;
  • виховувати інтерес до історичного минулого ук­раїнської землі та повагу до історичних пам'яток.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Вид заняття: історична екскурсія «До країни золотих рук майстрів».

 

ХІД УРОКУ

 

I.     Актуалізація знань

1.    Показати на карті, які площі охоплювала територія Київської Русі.

2.    Які країни були сусідами Київської Русі?

3.    Який лад панував у більшості держав Європи?

4.    На які стани ділилось феодальне суспільство Європи?

II.    Оголошення теми та завдань уроку

— Отже, сьогодні на уроці перед нами стоять такі завдання:

1)   розкрити суть і значення розквіту Київської Русі у IX—XI ст., процес розвитку ремісничих професій та їх вплив на розквіт держави;

2)   ознайомитись із соціальним та господарським життям Київської Русі;

3)   проаналізувати історичні факти і події, оцінити їх значення.

Ми розвиватимемо навички ведення дискусії за методом «Акваріум».

III.   Мотивація навчальної діяльності

Головним проблемним завданням на цей урок буде таке: Чи можна назвати Київську Русь однією з високорозвинених держав середньовіччя в економічному і політичному плані?

— Отже, під час вирішення головного проблемного завдання ми з'ясуємо місце Київської Русі серед інших держав середньовіччя.

IV. Інтерактивна вправа

Історична екскурсія «До країни золотих рук майстрів»

1.   Київ — місто золотих рук майстрів (станція «Кожум'яки»)

Учитель. Першою станцією ми обрали «Кожум'яки», і тут нас зустрічає екскурсовод, який розповість нам про життя і працю київських ремісників. Виступ 1-гоучня-екскурсовода (опис).

- Отже, прослухавши розповідь екскурсовода, перед нами постає пи­тання:

Чи можна назвати Київську Русь країною «золотих рук майстрів»? З'ясувати це я запрошую 1-у групу («Акваріум», нагадати правила).

Обговорення

Висновок. Отже, Київська Русь прославилась своїми майстрами-ремісниками.

Види ремесел (понад 60):

•   ковальство;

•   ювелірна справа;

•   гончарство;

•   шкіряний промисел;

•   обробка дерева;

•   ткацтво;

•   прядіння;

•   шиття;

•   плетіння.

2.   Розвиток торгівлі на Русі (станція «Поділ»)

Учитель. Наступна наша зупинка — це станція Поділ. По дорозі до станції ми зустріли арабського купця Ібн Рахіба, який нам розповів багато Цікавого.

Торгівля внутрішня:

•   ринки;

•   торжища;

•   існував митний збір;

•   своя грошова одиниця.

- А про те, якими були гроші в Київській Русі, розповість екскурсовод-нумізмат.

Виступ екскурсовода-нумізмата.

-  Отже, прослухавши розповідь арабського купця, перед нами постає питання:

Чи можна назвати Київську Русь одним із центрів світової торгівлі?

Вирішити це запитання я запрошую 2-у групу («Акваріум»).

Обговорення. 

Що купували й вивозили купці з Київської Русі?

Яку роль відігравала торгівля в соціально-економічному та політично­му розвитку Київської Русі?

Висновок. Отже, Київська Русь перебувала в центрі світової торгівлі.

3.   Організація влади (станція «Предславино»)

Учитель. Перед нами феодальна вотчина (станція «Предславино»), і тут нас зустрічає екскурсовод, який розповість нам про життя феодалів-князів і феодальної верхівки.

Робота над формуванням історичних понять: «феодальна вотчина».

— Про життя у своїй вотчині нам розповість князь. Виступ учня.

— Отже, перед ними постає питання:

Чи існував в Київській Русі соціальний поділ суспільства та система за­лежності?

Соціальна структура в Київській Русі

Соціальна структура в Київській Русі

Соціальна структура в Київській Русі

 — Вирішити це запитання я запрошую 3-ю групу («Акваріум»). Заповнити на дошці таблицю «Основні верстви залежного селянства».

Висновок. У Київській Русі існував феодальний устрій і поділ суспільства.

— А чи було прогресивно розвиненим сільське господарство в Київській Русі?

Визначити це я запрошую 4-у групу.

Сільське господарство:

•   землеробство:

— перелогове;

— підсічно-вогневе;

•   скотарство;

•   мисливство;

•   рибальство;

•   бортництво.

Обговорення.

Висновок. Сільське господарство розвивалось прогресивно.

V.   Закріплення вивченого матеріалу

Вирішення проблемного завдання. Робота над закріпленням понять «скринька архіваріуса» (Челядь, холопи, бортництво, кравці, бондарі, стель­махи, кожум'яки, гривні, чернь).

«Кошик знань».

VI.   Підсумковий етап

Висновок. Обґрунтування оцінок.

VII. Домашнє завдання

1.    Опрацювати відповідний матеріал підручника.

2.    Скласти кросворд, підготувати коротенькі оповідання про ремісничі майстерні.


Джерело:http://notatka.at.ua 

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.02 сек. 2,522,975 унікальних відвідувачів