August 05 2020 04:36:02
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
УРОК УЗАГАЛЬНЕННЯ за тему «Давня Індія та Китай»

Мета:  Узагальнити уявлення учнів про природно-кліматичні та географічні умови Давніх Індії та Китаю, про утворення, розквіт та загибель держав; культуру та релігійні вірування; особливості розвитку цивілізацій; історичних особистостей, причетних до історії та культури вивчених країн; формувати вміння знаходити необхідний матеріал у різних джерелах, досліджувати його, аналізувати, порівнювати, робити висновки та узагальнення, формувати і відстоювати власну думку водночас із толерантним ставленням до думок інших; закріпити знання історичних назв, імен, понять, термінів, дат.

Тип уроку: узагальнюючий

Форми і методи діяльності: узагальнююча евристична бесіда, діалог, робота з поняттями, датами, іменами; виконання творчих робіт; метод „Займи позицію”, складання таблиці, самоперевірка та взаємоперевірка знань; робота з атласом та настінною картою.

 

І. Організаційний момент

ІІ. Узагальнення знань

1. Узагальнюємо хронологічні вміння:

            1. Розв’яжіть історичні задачі:

а) У 1974 р. була знайдена гробниця імператора Цінь Шіхуанді. Підрахуйте, скільки часу минуло між цим відкриттям та початком правління Цінь Шіхуанді в Китаї?

            221 р. до н.е. + 1974 = 2195

б) Династія Хань правила Китаєм 400 років. Коли прийшов до влади перший імператор династії, коли відомо, що останній зрікся престолу у 220 р. н.е.?

            400 – 220 == 180 р. до н. е.

в) Писемність у Китаї з’явилася 4 тис. років тому назад. Вирахуйте приблизно рік, коли це відбулося.

            4000 – 2004= 1993 р. до н.е.

г) У 184 р почалося повстання селян, спрямоване проти несправедливих порядків, уособленням яких повстанці вважали імператорську династію Хань. Через скільки років після цього династія припинила своє існування?

                        220 -184 = 36

д) Індська (або Хараппська) цивілізація виникла приблизно у 2300 р. до н.е. Визначте, коли вона розпалася, якщо відомо, що проіснувала ця цивілізація близько 600 років.

                        2300 – 600 = 1700 р. до н.е.

***Завдання узагальнюючого уроку можуть бути оформлені на електронних носіях у вигляді різнорівневих тестових завдань кількох варіантів, які можуть бути запропоновані шестикласникам для тематичного оцінювання

е) Розквіт імперії Хань прийшовся на правління імператора У-ді, яке почалося у 140 р до н.е. Скільки років відділяє цю подію від початку правління династії?

                        206-140 = 66 років

є) Хто і на скільки років правив раніше: Хаммурапі у Вавилоні чи Цінь Шіхуанді в Китаї?

            1792 – 221 =  1571 р. – на стільки років Хаммурапі правив раніше.

ж) Яка держава і на скільки століть утворилась раніше: держава Маур”їв в Індії чи держава Чжоу в Китаї?

            ХІ ст. до н.е. – ІУ ст. до н.е. = 7 – на стільки століть держава

 Чжоу була раніше держави Маур”їв

з) За часів Ашоки буддизм проголошується державною релігією в Індії. Скільки століть віддаляє цю подію від нашого часу?

                        ІІІ ст. до н.е. + ХХ ст. н.е. = ХХІІІ ст.  

і) Будда проповідував своє вчення 44 роки і помер у віці 80 років у 544 р до н.е. Підрахуйте, приблизно в якому році він народився і коли став проповідувати?

                        544 +80 =624 р. до н.е. – народився

544 + 44 = 588 р. до н.е. – почав проповідувати своє вчення

 

2  Розташуйте у хронологічній послідовності

 

 Події, пов’язані з історією Давнього Китаю:

 А.                    а) падіння імперії Хань;

б) держава Чжоу;

в) створення імперії Цинь;

г) виникнення Великого шовкового шляху;

д) „Епоха воюючих держав”;

е) правління Цінь Шіхуанді.

 

   Б.                 а) створення імперії Хань;

б) адміністративна реформа династії Цинь;

в) повстання «краснобрових»;

г) спорудження Великої Китайської стіни;

д) повстання «жовтих пов'язок»;

е) виникнення конфуціанства.

 

            Події, пов’язані з історією Давньої Індії:

                        а) правління Ашоки;

                        б) похід на  Індію військ Олександра Македонського;

                        в) виникнення та території Індії перших держав і міст;

                        г) повстання Чандрагупти;

                        д) прихід в Індію племен аріїв.

 

2. Перевірте свої знання історичних понять і термінів.

Запишіть їх у історичні словники

- джунглі

-  цивілізація

- арії

- раджа

- варни

- касти

- вайш”я

- шудри

- недоторкані

- веди

- індуїзм

- кришнаїзм

- буддизм

- нірвана

- санскрит

- десяткова система цифр

- династія

- ван

- конфуціанство

- даосизм

- ієрогліф

- компас

- сейсмограф

- акупунктура

- церемоніал

- пагоди

- суни

- каліграфія.

 

3.Особа в історії

Дайте коротку характеристику названих історичних осіб

і  їх внеску в історію:

Ашока

Будда
  Велиеий Юй

Цінь Шіхуанді

Чандрагупта

Лю Бан     

Конфуцій

Лао Цзи

Чжан Цзяо.

 

4. Географічні та картографічні вміння

Покажіть на настінній карті чи відповідній карті атласу:

1. Території давніх Індії та Китаю;

2. Найбільші річки цих країн;

3. Центри рільництва та скотарства;

4. Найбільші міста Індії та Китаю: Хараппа, Мохенджо-Даро, Індрапрастха, Хао, Дуньхуан, Кашгар, Бактра.

5. Території найдавніших держав;

6. Великий Китайський мур;

7. Напрямки загарбницьких походів Цінь Шіхуанді.

 

5.Співвіднесіть

   А) Країни та винаходи, що були в них здійснені:

1. Індія                                               а) шахи

                                                  б) компас

                                                  в) сейсмограф

2. Китай                                  д) папір

                                                  е) шовкові тканини

                                                  є) чай

                                                  ж) десяткова система цифр

                                                  з) акупунктура.

 

      Б) Релігії та їх засновників

1. Конфуціанство                           а) Лао Цзи

2. Буддизм                                       б) Конфуцій

3. Даосизм                                       в) Сіахарта Гаутама.

 

      В) Події китайської історії та династії, під час правління яких

вони відбулися

1. Чжоу                       а) повстання „жовтих пов’язок ”

2. Цінь                         б) спорудження Великої Китайської стіни

3. Хань                        в) поява рангів у китайському суспільстві

 

 

6. Творчі завдання

-         Уявіть, що за допомогою машини часу, вам вдалося перенестися у старовинне індійське місто Мохенджо-Даро. Складіть оповідання про те, що ви там могли побачити. Поміркуйте, чи різнилася б ваша оповідь, якби ви попали в гості до індійського раджі або до простого городянина?

-         Кожен індієць від народження належав до однієї з варн. Чи вважаєте ви справедливим такий поділ людей? Обґрунтуйте свою думку.

-         Одна із найпоширеніших світових релігій - буддизм вчить його прихильників  стримувати свої пристрасті, вести праведний спосіб життя, уникати насилля. Чому ж і до сьогодні поширення буддизму не привело до припинення війн та терористичних актів?

-         Обєднання Китаю під владою Цінь Шіхуанді збіглося по часу з будівництвом Великої Китайської стіни. Чи був цей збіг випадковим? Обгрунтуйте свою думку.

-         За допомогою методу „Займи позицію” охарактеризуйте імператора Цінь Шіхуанді як правителя і як людину з точки зору його палкого прихильника, опонента та сучасного китайця. Добери декілька доводів на підтвердження своєї позиції.

-         У чому схожість і відмінність вчень Будди, Конфуція і Лао Цзи? Які з них найбільш близьке одне одному?

-         Уявіть собі, що ви були гостем давнього китайського філософа Конфуція і слухали його повчання. Що вам сподобалося в його поглядах, а що ні? Чи стали б ви після цього візиту прибічником конфуціанства?

-         Напишіть твір на тему: „Значення культурної спадщини Індії і Китаю для сучасної світової культури”

 

Автор: вчитель історії Донецького ліцею № 21

 Кожем”якіна Оксана Леонідівна

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.09 сек. 2,645,004 унікальних відвідувачів