March 29 2020 06:24:05
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Правоохоронні органи України

Мета:

—  закріплення знань про правоохоронні органи України, їхню структуру та функції;

—  розвиток вміння використовувати на. практиці знання, набуті на уроках з правознавства;

—  виховання поваги до органів державної влади (у цьому випадку — до правоохоронних органів).

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма уроку: правова вікторина.

Засвоювані поняття.

  1. Правоохоронний орган (спеціально уповноважений орган, створений державою для точного і неухильного контролю за дотриманням правових норм, охорони існуючих суспільних відносин, закріплених у правових актах, і забезпечення правопорядку).
  2. Прокуратура (державний орган, що здійснює найвищий нагляд за точним і однаковим виконанням законів на території республіки).
  3. Міліція (державний озброєний орган виконавчої влади, який захищає життя, здоров'я, права і свободи громадян, власність, природне середовище, інтереси суспільства, держави від протиправних посягань).
  4. Служба безпеки України (державний орган спеціального призначення, який забезпечує державну безпеку України).
  5. Адвокатура (добровільне професійне об'єднання громадян, що займаються адвокатською діяльністю з метою захисту прав і свобод громадян, подання їм юридичної допомоги).
  6. Органи юстиції (правоохоронні органи виконавчої влади, які беруть безпосередню участь у виробленні та реалізації державної політики у сфері захисту прав і законних інтересів громадян та їх колективних формувань (юридичних осіб).

Підготовчий етап.

  1. Клас має бути заздалегідь поінформований про тематику вікторини, а також про час її проведення.
  2. Ще до вікторини клас має бути поділений на декілька груп,.рівних за силами (принаймні, щоб не було явних фаворитів та явних аутсайдерів). Кількість команд залежить передусім від кількості учнів у класі. Щодо кількості учнів у самих командах, то оптимальний варіант - 6-7 чоловік.
  3. Так само заздалегідь обираються (а якщо учні не можуть цього зробити  -  призначаються) капітани команд.
  4. Оскільки деякі питання: не висвітлені у підручнику, учні повинні самостійно опрацювати таку літературу:

 

1.  Конституція України.

  1. Закони   України   "Про   прокуратуру",   "Про   службу   безпеки

 

України", "Про адвокатуру", "Про міліцію", "Відомості Верховної Ради України", 1991, № 53, 1992, № 27, 1993, № 5, 1991, №4. (При бажання збірники законодавства можна прибдати на http://cul.com.ua/)

  1. Основи правознавства / За ред. І. Усенка.
    1. Юридичний словник-довідник / За ред. Ю. Шемшученка.- К., 1996.
    2. Основи держави і права / За ред. Л. Колодія та А. Олійника- К., 1992.

Хід уроку

І тур "Критичний казус".

Завдання полягає у тому, щоб учасники гри задані поняття подали через ребус, піктограму. Та з команд, яка першою підготує свій варіант, отримує відповідні бали.

1.3АГС.

  1. ПРАВО.
  2. АДВОКАТ.
  3. КРИМІНАЛЬНА МІЛІЦІЯ.
  4. СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ.

Таким чином, максимальна кількість балів, яку може набрати одна команда за тур, - 10.

II тур письмові завдання.

Команди діляться на дві групи, рівні за кількістю й за силами. Кожна отримує своє завдання, аналогічні завдання отримують групи з інших команд.

Завдання.

Назвати види адвокатської діяльності. За кожний варіант відповіді команда отримує 2 бали плюс ще 3 бали, якщо буде названо всі варіанти. Повна відповідь має такий вигляд.

1.  Надання усних та письмових консультацій клієнтам.

  1. Складання заяв, скарг та інших документів правового характеру.
  2. Посвідчення у справах, що ведуть адвокати, копій документів.
  3. Здійснення представництва в суді та інших державних органах.
    1. Надання юридичної допомоги підприємствам, установам, організаціям.
    2. Здійснення правового забезпечення підприємницької та зовнішньоекономічної  діяльності громадян і юридичних осіб,
    3. Виконання своїх обов'язків відповідно до кримінально-процесуального законодавства у процесі дізнання і попереднього слідства під час розслідування карних справ.

Отже, за це завдання група може набрати максимум - 17 балів.

 

 

Заповнити таблицю:

Функції прокуратури

Функції адвокатури

Функції міліції

 

 

 

У завершеному вигляді таблиця буде такою:

 

1. Підтримка державного обвинувачення.

1. Захист прав, свобод і законних інтересів лю­дини і громадянина

1. Профілактика

2. Нагляд за виконанням законів.

2. Представництво в судах та інших правоохо­ронних органах інтересів фізичних і юридичних осіб.

2. Оперативно-пошукова.

3. Участь у розробці органами державної влади заходів запобі­гання злочинам та іншим правопорушенням.

3. Подання юридичної допомога.

3. Адміністративна.

 

 

4. Кримінально-процесуальна.

 

 

5. Охоронна.

Кожна зазначена функція приносить команді 2 бали. Ще 3 бали додаються, якщо буде вказано всі функції, що містяться у таблиці. За це завдання команда може Отримати максимально 25 балів, а всього II тур може принести команді до 42 балів, що суттєво вплине на остаточний результат вікторини.

/// тур конкурс капітанів.

Особливістю цього туру є те, що він відбувається паралельно з II, що, по-перше, дасть змогу дещо зекономити час, а по-друге, зменшити вірогідність по­разки з боку інших членів команд.

Цей конкурс також є письмовим, але на відміну від II туру, де учні працюють самостійно, у змаганні капітанів останні слухають твердження вчителя, їхнє завдання - погодитись чи не погодитись, тобто відповідь складається з одного слова- "так" або "ні".

Завдання.

1.  Генеральний прокурор України призначається на посаду за згодою Верховної Ради. (Так.)

  1. Строк повноважень Генерального прокурора - 4 роки. (Ні.)
    1. Основним     завданням     адвокатури     є     підтримка    державного обвинувачення в суді. (Ні.)

 

  1. Адвокатом може бути громадянин України, що має вищу юридичну освіту та стаж роботи за фахом юриста не менше 2 років. (Так,)
  2. Нотаріат належить до адвокатури. (Ні.)
  3. Пожежні органи входять до системи органів внутрішніх справ. (Так.)
  4. Державна автомобільна інспекція є підрозділом міліції. (Так.)
    1. Органи юстиції є   правоохоронними органами законодавчої влади. (Нй)

 

9.  Центральним органом юстиції є міністерство внутрішніх справ. (Ні.)
Ю.Найвищий    нагляд   за   точністю    виконання    законів    здійснює

міністерство юстиції. (Ні.) 11 .Служба    безпеки    України    -    державний    орган    спеціального призначення при Кабінеті міністрів України. (Ні.) За кожну правильну відповідь капітан отримує  1  бал. Якщо всі     12 відповідей правильні, то капітан отримує ще 3  бали. Отже, капітан може принести своїй команді до 15 балів.

IV тур — вирішення кросворда.

Кросворд один для всіх команд. Завдання туру складається з двох частин.

1. Дати правильні відповіді на завдання кросворда (за кожне відгадане слово - 2 бали).

  1. Назвати ключове слово, що складається з літер у виділених клітинах (за відгадане ключове слово - 4 бали).

Поки команди розв'язують кросворд, викладач перевіряє завдання II та III турів. Коли всі команди здадуть кросворди, буде оголошено результати турів. При цьому слід звернути увагу на неточності у відповідях команд.

Після цього викладач перевіряє кросворди, обов'язково називаючи правильну відповідь, якщо жодна з команд не вказала її (якщо вказала, то це можуть зробити представники команди, яка дала відповідь).

Найбільша кількість балів, яку може набрати команда в останньому турі, -22(18 + 2).

Коли буде оголошено результати останнього туру, провадиться остаточний підрахунок балів та називається команда, що посіла перше місце.

По закінченні вікторини викладач повинен присвятити кілька хвилин найпоширенішим неточностям та слабким сторонам команд, вказати, над чим ще необхідно працювати.

Домашнє завдання.

1. Повторити матеріал з теми "Правоохоронні органи України".

  1. Скласти порівняльну таблицю.

 

ФУНКЦІЇ

Законодавча влада

Виконавча влада 

Судова влада 

 

Автор: вчитель історії та права Ройзнер Т.К. 

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 2

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.03 сек. 2,592,711 унікальних відвідувачів