March 29 2020 06:24:30
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Тема. Предмет курсу «Основи правознавства». Влада.

Тема. Предмет курсу «Основи правознавства». Влада.

Мета: з’ясувати особливості навчального курсу «Основи правознавства», формувати зацікавленість учнів у його вивченні; ознайомити учнів з діючими підручниками та системою роботи з ними; розкрити поняття влади та схарактеризувати її види.

Основні поняття: правознавство, влада.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. Вивчення нового матеріалу

1. Право в повсякденному житті.

2. Поняття «влада», її види.

3. Особливості державної влади.

IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів

V. Підсумки уроку

VI. Домашнє завдання

 

ХІД УРОКУ

 

І. організаційний момент

Стисла характеристика основного змісту та особливостей навчального курсу, ознайомлення і рекомендованими Міністерством освіти і науки України підручниками з основ правознавства та їх структурою.

Визначити навчальні та дисциплінарні вимоги вчителя до учнів, пояснити порядок ведення зошитів, презентувати підручник, яким користуватимуться учні.

Презентація підручника. 

Демонстрація підручника, який буде використовуватися як основний при вивченні курсу, звернути увагу на зв’язок та взаєморозташування структурних частин і елементів підручника: заголовків, рубрик, розділів, параграфів, ілюстрацій, таблиць, схем тощо. Звернути увагу на систему виділень в тексті підручника, принципи використання курсиву, напівжирного шрифту; наявність висновків наприкінці параграфа, на рубрику «Цікаво знати», витяги з нормативно-правових документів, систему запитань та завдань в основному тексті та після параграфів.

 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Бесіда.

1)        Чи доводилося вам стикатися з поняттями «правознавство», «право»?

2)        Якщо так, що вони означають?

Коментую відповіді й зазначаю, що курс правознавства перш за все має на меті навчити учнів орієнтуватися в типових життєвих ситуаціях, використовувати можливості правового вирішення соціальних проблем тощо.

 

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Право в повсякденному житті.

Методика: фронтальна бесіда.

1) Назвіть дії, які ви здійснили з ранку до тієї миті, коли прийшли на урок правознавства.

2) Визначте, чи регулювалися ваші дії певними правилами, нормами.

3) Користувалися ви цими нормами, правилами?

4) Назвіть нормативні акти, які регулювали ваші дії.

 

Дії

Норми та правила, які регулюють дії

Підйом у певний час

Режим дня — не правова норма, якщо це не установа (інтернат, оздоровчий табір тощо), де існує певна норма щодо загальнообов’язкового режиму дня

Ранковий туалет

Якість води, мийних засобів регулюється певними нормативними актами

Одягання

Вибір одягу здебільшого не правова, а естетична, моральна норма, шана народним традиціям відповідної місцевості, але в разі запровадження у школі форми це може стати правовою нормою

Дорога до школи (пішки або за допомогою транспорту)

Правила дорожнього руху, яких обов’язково потрібно дотримуватися, є правовою нормою. Правила користування транспортом також закріплено правовими нормами

Навчання на уроках

Право на освіту закріплено Конституцією та Законами України, отримання повної загальної середньої освіти є обов’язком кожного. Правила поведінки учнів у школі також є правовою нормою

Коментую та доповнюю відповіді учнів. роблю висновок, що з правовими нормами доводиться мати справу повсякденно і повсякчасно. Отже, знання цих норм, уміння скористатися ними допоможуть правильно діяти в різних обставинах, вирішувати типові життєві ситуації тощо.

Завершуючи розгляд питання, звертаю увагу учнів на те, що нові закони України, інші нормативно-правові акти (Укази Президента, Постанови Кабінету Міністрів, накази міністерств) приймаються щодня, тому вивчення та знання правознавства неможливі без постійного опрацювання текстів чинних нормативно-правових актів, змін, що вносяться до них. Уведені в дію Закони України та інші нормативно-правові акти публікуються у спеціальних виданнях — газетах «Голос України» та «Урядовий кур’єр», журналах «Відомості Верховної Ради України» та «Офіційний вісник України». (Демонструю окремі номери цих періодичних видань.)

2. Поняття «влада», її види.

Бесіда.

Згадайте випадки, коли хтось нав’язував вам або іншим людям свою волю, тими чи іншими засобами примушував до певних дій.

Якщо учні не зможуть одразу дати відповідь, пропоную допомогти їм навідними питаннями, нагадавши про дії батьків (хто визначає вам час прогулянки, можливість відвідати вечірку тощо), діячів церкви (чому прибічники ісламу не споживають свинини, чому під час посту не вживають м’ясної їжі прибічники християнства), керівників підприємств (чому працівники виконують їхні розпорядження щодо виходу на роботу, виконання виробничих завдань), керівників певних політичних партій тощо. Учні повинні знайти спільне в усіх цих випадках. Робиться висновок, що йдеться про можливість певної особи (установи) нав’язувати свою волю іншим.

Робота над формуванням понять.

Дає визначення влади і наголошую, що вона поділяється на декілька видів: сімейна, релігійна (духовна), економічна, державна тощо.

3. Особливості державної влади.

Обмежуюся лише вказівкою на існування державної влади та визначенням її відмінностей від інших видів. За наявності резерву часу ці відмінності виявляю під час бесіди з учнями.

Бесіда.

1) Як ви вважаєте, на яку територію розповсюджується релігійна влада? Чи обмежена вона кордонами держави?

2) Чи може ідейний лідер політичного угруповання вплинути на дії своїх прибічників за кордоном?

3) Чи має право директор заводу застосувати фізичну силу, щоб примусити працівника виконати свій наказ?

4) На кого розповсюджується влада лідера церкви чи партії, глави сім’ї тощо?

Узагальнюючи відповіді учнів, формулюю такі відмінності державної влади від інших її видів: загальна обов’язковість, можливість застосування примусу, обмеженість територією держави.

 

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Завдання.

1) Згадайте визначення влади.

2) Визначте, про який із видів влади йдеться в кожному випадку: директор заводу видав наказ про перехід на двозмінну роботу; батько заборонив сину вмикати телевізор до виконання домашнього завдання; Папа Римський у своєму зверненні визнав неможливим одруження представників духовенства; Кабінет Міністрів України прийняв постанову про заборону ввезення в Україну курячого м’яса виробництва США.

 

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Коментую та доповнюю відповіді учнів, наголошую, що без належного рівня правових знань і навичок правомірної поведінки неможлива свідома участь особи в суспільному та державному житті.

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Опрацювати текст підручника

2) Підготувати відповіді на запитання і завдання

3) Знайти повідомлення у засобах масової інформації про прийняття нових законів, указів тощо.

4) Знайти або пригадати приклади використання влади різних видів.

Джерело kuncevo.ucoz.ru

Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.02 сек. 2,592,712 унікальних відвідувачів