December 06 2021 09:41:28
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Здоровий глузд учня і наукові знання (Частина 4)
Дослідження показують, що ці мотиви формують в учня свідоме і ефективне по своїх результатах відношення до занять фізикою. Слід підкреслити, що без хоч би задовільного виконання інших елементів учбового процесу, "нецікавих" для даного учня, його захоплення очікуваного успіху йому не приносить. Не підкріплене ж успіхами, воно втрачає свою первинну силу і може загаснути зовсім. У розумінні цього вчитель повинен допомогти учню усвідомити, що в будь-якій найцікавішій для нього справі є так звана чорнова робота, без виконання якої не відбудеться головне - його захоплення. Це положення діє у всякій діяльності: у науковій, учбовій, виробничій і так далі Тому одне з серйозних і перспективних по своїх результатах завдань вчителя фізики - це не просто вловити випадок пробудження інтересу учня до фізики, закріпити і розвинути його, але уміло перенести на інші моменти процесу навчання (тобто на виконання чорнової роботи) і, таким чином, забезпечити успіх навчання. Відмітимо також, що багато учнів з відсутністю у них здібностей до фізики зв'язують і наявність у них звичайної ліні. Причому, лінь учні нерідко вважають за невід'ємну рису своєї вдачі. Але вони забувають про неї, коли переходять до своїх повсякденних захоплень, наприклад занять спортом, музикою, до бесід з друзями і так далі Швидше за все лінь тому, що з цілого ряду причин, про яких учень і сам здогадується, йому займатися фізикою нецікаво, а часом і важко. Але цікаво буде лише у тому випадку, коли, подолавши лінь і приклавши визначені і найчастіше чималі зусилля, він раптом відкриє для себе, як дивно прекрасний світ фізичних явищ і ті закони, яким цей світ підкоряється. Такі приблизно характер і логіка міркувань, що систематично і наполегливо доносяться до свідомості учнів в ході повсякденної учбової діяльності. Вважаємо, що і такий погляд на заняття фізикою, як на цінний засіб формування себе як вольовій особистості, привабливий для здорового глузду учнів і допомагає їм серйозно і терпляче працювати на уроках фізики. Є й інші приклади, що також свідчать про можливості залучення учнів до занять фізикою. Так, перебираючи анкетні матеріали, ми звернули увагу на те, як рідко учні висловлювали відчуття стурбованості за якість своєї освіти (у тому числі і фізичної) перед подальшими поколіннями, особливо перед своїми майбутніми дітьми. Але батьки, нездібні задовільнити цікавість своїх дітей щодо природних явищ, тим самим обмежують і частково пригнічують їх інтерес до природи, що істотно перешкоджає гармонійному розвитку їх здібностей. Сімейний авторитет таких батьків навряд чи буде бездоганним в цій галузі знань. Думається, неодноразово висловлювана на уроках дана думка змусить задуматися багатьох майбутніх тат і мам над тим, що вони зможуть дати своїм дітям в інтелектуальному відношенні, якщо до природничонаукової освіти у них зберігатиметься зневажливе відношення. Вважаємо, мотив, що зародився при цьому, може послужити підвищенню культурного престижу фізики і фізичних знань в свідомості учнів, а значить, і прагнення серйозно зайнятися вивченням даного учбового предмету. Звернемося і до ситуації, коли в клас, в якому навчання фізиці протікало не цілком задовільно, приходить новий вчитель. Знайомлячись з ним, учнів в своїй більшості з цікавістю і надією сприймають його появу, оскільки в їх свідомості він ще не співвідноситься з негативними епізодами навчання і з їх власними невдачами. На короткий час в класі створюється сприятлива атмосфера для того, щоб знов повернути учнів у світ фізики. Головне ж для вчителя полягає в тому, щоб в своїй подальшій викладацькій діяльності не порушити, більше того, укріпити і розвинути ті позитивні емоції, які виникають при вивченні фізики. І знову ж таки, разом з хорошою і серйозною методикою ведення уроків, цьому може сприяти роз'яснення учням багатообразної користі, яку кожен може отримати від занять фізикою для формування своєї особи, свого неповторного Я. Ми торкнулися лише окремих моментів проблеми: що слід робити, щоб здоровий глузд учнів дозволив визнати і прийняти як життєво важливу необхідність здобування повноцінної фізичної освіти. Серед можливих мотивів до серйозного вивчення основ фізики, на наш погляд, може бути усвідомлення культурної значущості фізичних знань для кожної людини, а також чималої цінності всіх основних моментів самого процесу пізнання для формування його особистості. Такий, по своїй суті, гуманістичний гуманітарний підхід до навчання фізиці є в даний час найбільш перспективним. Автор: Р. Н. Щербаков Література: 1. Біблер В. С. Школа "діалогу культур" // Радянська педагогіка. 1988. № 11. 2. Діалектика пізнання. Компоненти, аспекти, рівні. Л., 1983. 3. Дикий Ю. І., Тараса Л. В. Практичні аспекти гуманітаризації викладання фізики в школі //Физика в школі. 1988. № 2. 4. Ільенков Е. В. Філософія і культура. М., 1991. 5. Якість знань учнів і шляху його вдосконалення / Під ред. М. Н. Скаткіна, Ст. Ст. Краєвського. М., 1978. 6. Леонтьєв А. Н. Вибр. психол. твори: У 2 т. Т. 1. М., 1983. 7. Мігдал А. Б. Пошуки істини. М., 1983. 8. Ракітов А. І. Філософські проблеми науки. Системний аналіз. М., 1977. 9. Тараса Л. В. Напрямки перебудови викладання фізики в школі // Зб. науково-методичних статей по фізиці. Вип. 15. М., 1989. 10. Щербаков Р. Н. Фізична освіта і культура // Радянська педагогіка. 1991. № 12. 11. Ейнштейн А. Збір. наук. пр. Т. IV. М., 1967. По матеріалах журналу "Питання психології" Здоровий глузд учня і наукові знання (Частина 1) Здоровий глузд учня і наукові знання (Частина 2) Здоровий глузд учня і наукові знання (Частина 3)
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.08 сек. 2,809,408 унікальних відвідувачів