December 06 2021 10:53:47
Навігація
· Головна
· Вчительске буття
· Блог адміна
· Календарні планування з історії та правознавства
· Конспекти уроків (історія)
· Конспекти уроків (правознавство)
· Конспект уроку з природничих дисциплін
· Конспекти уроків для початкових класів
· Методика та методологія навчання
· Освіта мовою закону
· Позакласні виховні заходи
· Статті на різні теми
· Статті на допомогу вчителю та батькам
· Пошук
· Файли
· Фотогалерея
· Зворотній зв'язок
· FAQ
Останні статті
· Плакати, кабінет... ...
· ЗМІ для шкіл?
· Оновлюємо кабінет...
· Поступаємо в українс...
· Чому приватні школи ...
Лічильники
Коротка історія розвитку прийомів навчання
Прийом навчання. Аналізуючи визначення поняття з різних педагогічних джерел, прийом навчання можна сформулювати так: це складова частина методу, одинична дія, конкретний чин, приватне поняття відносно загального поняття “метод”. Одні і ті ж прийоми можуть входити до складу різних методів навчання. Або один і той же метод може включати різні прийоми, виходячи з рівня майстерності педагога. До них можна віднести: розповідь вчителя, повідомлення плану роботи, прийом записів базових понять, прийом порівняння і тому подібне Прийоми використовуються з метою активізації сприйняття дітьми учбового матеріалу, поглиблення пізнання, стимулювання пізнавальної діяльності.
Прийоми забезпечують вирішення задачі, що виконується тим або іншим методом. У навчанні має місце можливість переходу методів в прийоми і навпаки (метод в прийом, прийом в метод), викликані специфікою навчання.
Історія розвитку методів навчання отримала свій початок в давнину, в первісному суспільстві. Навчання дітей проходило в процесі практичного життя дорослих. Воно здійснювалося через практику, наочність, слово. Наслідуючи дорослим, спостерігаючи і повторюючи дії дорослих (роби, як я), удосконалюючи їх, діти набували свого досвіду життя. Так, першим серед історично обумовлених методів можна назвати метод наслідування. Подальший розвиток людського суспільства і потреба у вдосконаленні навчання стали причиною та передумовою розвитку словесних методів. Ускладнення передаваної інформації викликало до життя наочні методи і методи, що забезпечують практичне засвоєння знань. У простих варіантах ці методи використовували первісні мисливці. (На піску або глині майже в натуральних масштабах зображали сцени майбутнього полювання. Молоді мисливці вправлялися у виробленні необхідних навиків і умінь, способів полювання: метали списи, оточували тварину, узгоджували дії).
Не дивлячись на свої можливості, окремі групи методів не могли забезпечити досягнення все більш високих цілей навчання. Виникали потреби їх комплексного застосування, що і спричинило необхідність як в теорії, так і в педагогічній практиці проаналізувати, згрупувати, систематизувати і класифікувати їх.
У подальші періоди соціального розвитку найбільшим винаходом людства стала книга, а в наші дні — відеотехніка і комп'ютерні системи. Вони теж є самостійними і багатоаспектними методами навчання. Слід зазначити, що книгу і відеоматеріали можна розглядати і як джерела інформації.
Коментарі
Коментарі відсутні
Додати коментар
Будь-ласка, залогіньтеся для додавання коментарів
Рейтинги
Рейтинг доступний лише для користувачів.

Будь-ласка, залогіньтеся або зареєструйтеся для голосування.

Немає даних для оцінки.
Авторизація
Логін

Пароль



Забули пароль?

 Відновити 
Зараз на сайті
· Гостей: 1

· Користувачів: 0

· Всього користувачів: 2,515
· Новий користувач: valentina-kundel
Сторінка завантажилась за 0.14 сек. 2,809,442 унікальних відвідувачів